Українська банерна мережа

Украинская Баннерная Сеть
 
 

Жанри

Гоголівський ФОРУМ




AlmaNAH






Наша статистика

Авторів: 2476
Творів: 44503
Рецензій: 87035

Наша кнопка

Код:



Художні твори Проза На замітку

ЯК ПИСАТИ РЕЦЕНЗІЮ

© Дон Педро, 12-05-2009
Свого часу, дону Педро було запропоновано піти на курси Лікбезу, чи щось таке. У свою чергу, дон Педро сам вирішив люб'язно запропонувати усім бажаючим  невеличкий  урок  по написанню рецензій.
Та перш, ніж приступати до уроку, непогано було б знати, що воно таке, та рецензія і дати їй визначення.
Отже:
Рецензія – це письмовий розбір художнього, (у нашому випадку літературного, але ще й театрального, музичного, кінематографічного і т. п.), або наукового та науково-популярного твору, що містить його критичну оцінку.  

Відгук – письмова думка, думка, що містить оцінку художнього, наукового або науково-популярного твору.              
Відгук, на відміну від рецензії, дає найзагальнішу характеристику, найзагальнішу оцінку прослуханого, прочитаного без детального аналізу.

ПРИНЦИПИ РЕЦЕНЗУВАННЯ:

1. Читач може сказати про аналізований твір або про фільм, спектакль що проглянув − «подобається-не подобається», без доказів. Та в рецензії автор мусить ретельно обґрунтувати свою думку глибоким і аргументованим аналізом. Цей аналіз повинен відштовхуватись  від вмісту, форми твору, його ідеї і основної думки, чи декількох думок.
2. Якість аналізу залежить від теоретичної і професійної підготовки рецензента, його глибини розуміння предмету, уміння аналізувати об'єктивно.
3. Рецензент повинен побачити і схвалити творчу індивідуальність автора, колорит твору, що рецензується.
4. Стосунки між рецензентом і автором – творчий діалог при рівному положенні сторін. Перевага автора – детальне знання твору. Переваги рецензента – високий рівень теоретичної  підготовки, майстерність аналітика, мовна культура. Досвід і жвавість пера − знань не замінюють.
5. Авторське «Я» рецензента може виявлятися відкрито, щоб раціонально, логічно і емоційно впливати на читача. Тому рецензент використовує мовні засоби, що поєднують функції назви і оцінки, книжкові і розмовні слова і конструкції.

ТИПОВИЙ  ПЛАН  ДЛЯ  НАПИСАННЯ  РЕЦЕНЗІЇ.
Рецензія будується за певним планом. В ролі опорних конструкцій в ній уживаються спеціальні звороти мови (кліше), які забезпечують зв'язність, логічність, властиві науковій мові.
Намалюємо таблицю, де в одній колонці перелічимо пункти плану, а в другій − розмістимо спеціальні мовні звороти (кліше), які підходять під перелічені пункти.
(таблицю намалювати не вдалось, тому застосуємо інший прийом)
                                                          
Пункти плану (ПП):
1.ВСТУП.
Предмет аналізу: якій темі присвячений твір (робота, текст)?

Спеціальні звороти мови (кліше) (СЗ) :
У роботі автора (у роботі, що рецензується) зачіпається тема (питання)… Твір присвячений розгляду питання (вирішенню проблеми)…
ПП
Актуальність вибраної автором теми.
СЗ:Робота присвячена актуальній темі…  написана на актуальну тему…  Актуальність теми обумовлена…  Актуальність теми не викликає сумнівів (очевидна)…

ПП:
Вихідні дані про автора і твір. Яка мета автора, які завдання їм ставляться?
СЗ
Мета автора − …  Автор ставить завдання описати… (обґрунтувати, розкрити, уточнити)…

2. ЦЕНТРАЛЬНА ЧАСТИНА.
ПП
Який основний вміст твору, його основні проблеми?
СЗ
В центрі уваги (знаходяться)…  Головні зусилля направлені… Центральним питанням роботи є…
Автор ставить і вирішує, по суті, одну задачу…
Автор відзначає (що?.. описує (що?)… торкається (чого?)...  звертає увагу (на що?)…  нагадує (про що?)…  аналізує (що?).

ПП
Що вдалося авторові? Оцінка вмісту і форми вихідного тексту.
СЗ
Постараємося тепер пояснити… Далі підкреслимо… Необхідно зупинитися на…  Особливо хочеться виділити… Наведемо приклад… Нарешті, можна ще відзначити.  Достоїнством є…
ПП
Чи є недоліки, в чому вони полягають?
СЗ
На жаль, робота не позбавлена недоліків…  До істотних недоліків, на наш погляд, відноситься… Автором не розкрита (недостатньо пропрацювала, забута) тема…

3. ВИСНОВОК.  
ПП
Узагальнена оцінка твору.
СЗ
Робота завершується... На закінчення відзначимо…  Проведений аналіз дозволяє стверджувати, що… Роздумуючи над твором, можна зробити наступні виводи…

ПОРАДИ  ПРИ  НАПИСАННІ  РЕЦЕНЗІЇ

1. Не слід жорстко дотримуватися стандартного плану. У рецензії можуть бути відбиті не всі, а лише деякі пункти з числа позначених у плані, і, навпаки, в ній можуть бути включені питання, відсутні в схемі.
2. Не слід клішувати письмову мову учнів, що «пишуть». Кліше використовується у випадках, коли той, хто пише взагалі не вміє рецензувати.
3. Не слід захоплюватися опорними конструкціями. Пам'ятайте, що це семантично спустошені звороти мови, зв'язки – і нічого більшого.
4. Якщо в учбовій методиці і застосовується кліше, то паралельно необхідно вивчити  роботи, в яких не використовуються завчені кліше. В цьому випадку автори рецензій  усвідомлюють, що творча робота передбачає, перш за все, знання предмету аналізу і міцне володіння мовою.


На жаль, на сайті Гоголівської академії передбачена функція лише для написання рецензії до твору, що сподобався.
Але що, коли писати рецензію довго, а відгук залишити хочеться? Пропоную, у другій графі, замість заголовку, передбаченим для рецензії, просто писати − «Відгук».
Кожен сайт грішить тими, чи іншими недоліками.
Та, чим нарікати на адміністрацію, можемо обходитись і тим, що є, тим більш, що в нашій змозі надати ГАКу більш професійний вигляд.

Написати рецензію

Рекомендувати іншим
Оцінити твір:
(голосувати можуть лише зареєстровані)

не сподобалось
сподобалось
дуже сподобалось



кількість оцінок — 4

Рецензії на цей твір

Рецензія на наукову статтю Соломатина Н.М. "Логічні елементи ЕОМ"

На цю рецензію користувачі залишили 1 відгуків
© Людмила, 12-06-2012

Обтяжлива унікальність, або дилема асиметрії в зовнішній політиці України

На цю рецензію користувачі залишили 1 відгуків
© Світлана, 14-11-2011

Аналіз впливу податків за рахунок собівартості продукції на економічні результати діяльності підприємства

© Марія, 12-03-2011

рецензія на наукову статтю

На цю рецензію користувачі залишили 3 відгуків
© Оксана павлій, 23-12-2010

ТАРАС ГРИГОРОВИЧ ШЕВЧЕНКО НА ЗАСЛАННІ

© Бородін Олександр Сергійович, 12-12-2010

НОВА ДУМА І НАЦІОНАЛЬНЕ ПИТАННЯ

На цю рецензію користувачі залишили 1 відгуків
© Світлана, 17-10-2010

[ Без назви ]

© Noelle Daath, 14-05-2009

[ Без назви ]

На цю рецензію користувачі залишили 1 відгуків
© Іван Лузан, 13-05-2009

Ви мене злякали

© М.Гоголь, 13-05-2009

Потрібна стаття!

© Tamara Shevchenko, 13-05-2009

Красно дякую!

На цю рецензію користувачі залишили 1 відгуків
© Богдана, 13-05-2009

Красно дякую!

© Богдана, 13-05-2009

[ Без назви ]

На цю рецензію користувачі залишили 2 відгуків
© Noelle Daath, 12-05-2009

хочу навчитися писати реци

На цю рецензію користувачі залишили 17 відгуків
© Татчин , 12-05-2009

[ Без назви ]

На цю рецензію користувачі залишили 4 відгуків
© Костенко Олександр, 12-05-2009
 
Головна сторінка | Про нас | Автори | Художні твори [ Проза Поезія Лімерики] | Рецензії | Статті | Правила користування | Написати редактору
Згенеровано за 0.61283493041992 сек.
Усі права застережено.
Всі права на сайт належать ТОВ «Джерела М»
Авторські права на твори та рецензії належать їх авторам.
Дизайн та програмування KP-design
СУМНО
Аніме та манґа українською Захід-Схід ЛітАкцент - світ сучасної літератури Button_NF.gif Часопис української культури

Що почитати

«Лютеція» — еротичний роман-містифікація
Вже кілька років поспіль у вересні (до Форуму видавців) Юрій Винничук влаштовує справжнє свято для поціновувачів …
Вікторія Андрусів «Тринадцять жінок Івони»: фатум як спасіння
Свою дванадцяту книгу презентує широкому загалу відома закарпатська письменниця Вікторія Андрусів. «Тринадцять …
«Моє не надто досконале життя» (але майже)
Знову переповнений вагон, вже бачу це ще до зупинки потяга. Але я ж мушу потрапити на роботу на іншому …
Книжка розмов із Юрієм Андруховичем: «Вирішальна роль усе ще за нами»
Книжка розмов із Юрієм Андруховичем «Нам усім пощастило» важлива не лише як дозвіл на гостини до письменницької …