Українська банерна мережа

Украинская Баннерная Сеть
 
 

Жанри

Гоголівський ФОРУМ




AlmaNAH






Наша статистика

Авторів: 2698
Творів: 51589
Рецензій: 96021

Наша кнопка

Код:



Рецензії

Крокодилові айсберги. Відповідь пану Коці Черкаському

(Рецензія на твір: На конкурс: Аборт, автор: Василь Федорів)

© , 10-04-2006
Шановний пане Коко!
Стосовно верхівок айсбергів – пам’ятаєте притчу про чотирьох сліпих філософів і слона? Друже, так от у нас іще цікавіше. Ви тримаєте цю верхівку за хобот, а я – іншу верхівку іншого айсберга за хвіст, чи павспак.

Шановний пане Олесю !
Чомусь навіть Ви у цьому творі бачите лише верхівку айсберга ( позаутробний аборт), і навіть попри мій натяк в одній з попередніх моїх рецензій Ви не в змозі побачити глибину задуму автора.


Друже, глибину задуму автора я побачив настільки, наскільки я це зміг і настільки, наскільки автор мені це дозволив своїм твором. Те, що я в тій глибині побачив, чи радше зміг побачити, не відповідає моїм поглядам і думкам. Вочевидь, маємо не один монолітний айсберг однієї проблеми, а ціле підводне крижане царство різних проблем. Тому я про це й пишу.

Автор, пан Василь Федорів, взявши за "фішку" очевидне жахливе "ВОПІЮЩЄЄ" безглуздя - "позаутробний аборт" - показав , до чого призводить ( чи може призвести) надмірна демократизація суспільства.

Не маю жодних проблем з "фішкою", навіть вважаю її вельми вдалою знахідкою автора, завдяки якій досягається шоковий ефект у відносно невеликому за обсягом тексті. Але „надмірна демократизація суспільства”? Де ж Ви таке побачили у пана Федоріва? Це якось для мене звучить, ніби „надмірна свобода особистості”, чи „надмірна свідомість людини”, чи „надмірний розум”, чи „надмірний талант”. Адже демократія – це природня та самокорегуюча система самоорганізації homo sapiens'ів, де будь-які вади її пов'язані не з системою, а з недоліками й обмеженістю її виконавців і втілювачів – тобто окремих осіб, чиє функунціонування в цій системі починає їй шкодити. Тоді під час наступних демократичних виборів система самокорегується та позбувається тих окремих особистостей. Успіх і життєздатність такої системи досягається шляхом спроб і помилок, а найважливіше – спроб уникання подальших помилок. І все.

Адже справа не лише у жіночці-комфортистці , котра захотіла позбутися дитини, справа в тім, що вона не могла би цього зробити, якби не було відповідного Закону ! Лише ухвалений Закон дав їй можливість втілити свої забаганки в реальність.

Друже, оце вже верхівка не айсберга, а цінізму. Адже, за цією цинічною логікою, у сучасному суспільстві вже не може бути ані вбивства, ані крадіжки, ані будь-яких інших злочинів, бо законодавцями вже давно ухвалено відповідний Закон! Ось саме таке заплющування очей на реалії життя і є, нмд, страусиною реакцією. Та ще й частково крокодиловими слізьми.

Аборти – це насьогодні не стільки юридичне чи медичне питання, скільки моральне. А мораль - штука тонка, тому і рветься весь час. І мораль не тієї бідолашної жінки, яка здійснює цю жахливу процедуру, а суспільства в цілому й в першу чергу чоловіків, які очолюють і несуть відповідальність за це суспільство. Включно з політичною, економічною та моральною відповідальністю за добробут жінок і дітей.

І ще про нібито важливість закону в цьому питанні. Є у світі країни, та навіть і в сучасній Європі, де будь-які аборти заборонено законом узагалі. Якщо не помиляюся, аборти все ще категорично заборонено в католицькій Ірландії. Що ж там роблять, чи принаймні донедавна робили, ірландські католички, які мають небажану вагітність? Не порушують закону, а роблять все абсолютно в рамках закону. Їдуть з католицької республіки в сусіднє протестанське королівсто й роблять аборт там! І все законно. :-( А в країнах, де громадяни не можуть вільно пересуватися, відповідно розквітає індустрія нелегальних абортів, у жахливих умовах і з реальним ризиком для життя жінки.

До речі, говорячи про співвдношення „надмірної демократизації” та абортів. Навряд чи можна звинувачувати комуністичний уряд КНР у надмірній демократизації. Так от у них, з метою боротьби проти перенаселення, компартія вирішила жінок змушувати робити аборти чи просто стерилізувати їх після народження першої дитини. Натомість в Америці, де демократії навряд чи є надміру, проте значно більше, ніж у КНР, тепер саме йдуть запеклі дебати у суспільстві, й особливо між юристами, щодо прав людини заморожених у лабораторіях сперматозоїдів, які залишаються як надлишковий матеріал після вдалого штучного запліднення лишень одного з них...

Отже, з огляду на переважаючі тенденції в розвинених країнах світу, мені здається, що прогрес людської цивілізації рухатимется якраз не в бік запропонованої автором „Аборту” фішки позаутробних абортів, а навпаки – в напрямку припинення щосекундного геноциду мільярдів мільярдів мільярдів сперматозоїдів, які, за визначенням, є живими і невинними істотами, про які ще ніхто не подбав у законодавчій сфері...

Насамкінець мушу зазначити, що ця моя полеміка з шановним Кокою Черкаським насправді не стосується твору шановного Василя Федоріва, а радше торкається видимих і невидимих частин різних айсбергів, на які ми дивимося з різних кутів зору.

Щиро,
Олесь Б. :-)


  Додати свій відгук!
 
CAPTCHA:
(антиспам, введіть три ЧОРНІ літери)
captcha image
 
Головна сторінка | Про нас | Автори | Художні твори [ Проза Поезія Лімерики] | Рецензії | Статті | Правила користування | Написати редактору
Згенеровано за 0.027366876602173 сек.
Усі права застережено.
Всі права на сайт належать ТОВ «Джерела М»
Авторські права на твори та рецензії належать їх авторам.
Дизайн та програмування KP-design
СУМНО
Аніме та манґа українською Захід-Схід ЛітАкцент - світ сучасної літератури Button_NF.gif Часопис української культури

Що почитати