Утворили це об'єднання Андрій Коваленко, Олег Гаврильченко, Сергій Руденко та Максим Розумний десь навесні 1990 року в Києві. Тоді всі четверо були студентами факультету журналістики Київського університету імені Тараса Шевченка. В межах літгурту одразу визначилася певна спеціалізація його учасників: перша публікація Коваленка (в альманасі "Вітрила") була прозова, хоч пізніше Андрій став виступати і з віршами, Розумний писав тільки поетичні тексти, Руденко зарекомендуваав і окремішніх публікацій. На сьогодні кожен з учасників "Нової дегенерації" має окрему книжку, а приблизно на початку 1997 року Степан Процюк в радійному інтерв'ю ("Промінь") заявив про те, що реально літгурт сьогодні не існує.
Ложка меду
(“Червоній фірі” - на 5 літ)
Історія українського письменства перепишеться, можливо, ще не один раз. Нині ж концептуалізм, стратегії, жести - направду сумно й нецікаво. П’ять років контрастного інобуття харківського поетичного гурту “Червона Фіра” довели, що мистецтво актуалізується зовсім інакшими речами: політикою, грошима, криміналом - тим, що завше було відсутнє у трійки Пилипчук-Жадан-Мельників, і через те сприймалося як антимистецтво й антипозиція. Навіть воскреслий Стус не зібрав би подібного до “фіристських” відправ аншлягу, якби не був адаптований масовою культурою. Виростити великого майстра з померлого поета - це ще КГБ вміло, а ти спробуй з живого Жадана зроби фігуру!
Отож, парадокси репутації - річ більш цікава й приємна в наш час, аніж, власне, творчість. З чого складається слава, звідки походить забуття, яке відношення до популярности має доля... Сьогоднішній ювілей “Червоної Фіри” відгонить борхесівщиною. Чи не нагріли нас ті хлопці? Чи був той мальчік - якщо вже давно не випадає говорити про творчу єдність гурту? Не кажучи про те, що посеред їхніх писемних координат майже завжди були відсутні реальні ознаки: якийсь біг олень, пластунка N, не жива грета гарбо. З одного боку, звичайно, добре, що немає в нас міста, де вони б не читали себе. З іншого боку, розумієш: всі ті переміщення в просторі - дорога до чогось, що направду може ніколи й не здійснитися. А хотілося б.
Школа Вільних Мистецтв
Школа Вільних Мистецтв (ШВіМ) – незалежна мистецька спілка і авторська група, яка неперервно діє з часу свого заснування: квітень 1989 року. ШВіМ об’єднала людей різних професій і покликань: поезія, проза, музика, живопис, сценаристика, телережисура та журналістика.
Тривалий час існуючи як класична мистецька комуна, ШВіМ поступово перетворилась на унікальну творчу лабораторію і виробничий цех, а діалог і симбіоз різних видів і засобів мистецтва органічно переросли в серйозне заняття кіносценаристикою і кінорежисурою.
Працюючи як цільний авторський колектив, Школа в період 1992-2008 рр. створила десятки сценаріїв художніх і документальних фільмів, відео-музичних композицій і рекламних роликів. Переважно це детальні режисерські експлікації.
Також група активно й успішно працює в телевізійному форматі: фільми соціальної тематики, соціальна реклама, корпоративні фільми.
-------------
* Примітка: довідкові статті були опубліковані в бюлетені “Числівник П’ятсот” в 1997 році, більшість – у редакційному варіанті, “червонофірівська” в авторстві І.Бондаря-Терещенка, а довідка про ШВіМ – у тому вигляді, в якому її було подано представниками цього мистецького гурту.
Усі права застережено.
Всі права на сайт належать ТОВ «Джерела М»
Авторські права на твори та рецензії належать їх авторам.
Дизайн та програмування
KP-design