Українська банерна мережа

Украинская Баннерная Сеть
 
 

Жанри

Гоголівський ФОРУМ




AlmaNAH






Наша статистика

Авторів: 2698
Творів: 51563
Рецензій: 96011

Наша кнопка

Код:



Рецензії

[ Без назви ]

(Рецензія на твір: Думка про діалоги, автор: Sholar)

© Михайло Нечитайло, 27-09-2016
Про діалоги в літературі можна писати цілі трактати й романи повчального плану.
Без діалогу не буде твору, буде газетна стаття.
Діалоги можуть бути різні - живі з народу, але навряд чи мають бути переказом живої розмовної мови, котру ми чуємо звідусіль, в усій її багатохвилинній іпостасі з усіма відступами й приступами. Біля такого твору ми заблукаємо, або й заснемо, заколисані одноманітністю та сотнею-другою деталей, які до теми твору не мають анінайменшого значення. Навіть при використанні живої народної мови автор усе ж має тримати руку на пульсі сюжету твору. І використовувати тільки ті фрази, що лягають у канву. Зайве не завжди є корисним, частіше є шкідливим.
Можуть же навпаки, бути й діалоги, якими вживу люди не спілкуються. Але в літературному творі, на мою думку, це допустимо. Щоб автор через діалог міг передати всю гаму і контрастність ідеї, яку він несе через своїх героїв читачеві. Мене особисто, наприклад, у багатьох авторів приваблюють такі "заумні" діалоги, де плаваєш серед течій та ідей, забарвлених високим словом, відчуваючи неземну насолоду. Згадуваний тут Булгаков - з їх числа.
По суті, така філософізація діалогу, і є тим виокремлення раціонального зерна з безперевної людської балаканини. Тобто, це концентрована подача широкого моря людського спілкування.
До речі, хто бував у театрі, напевно, звертав увагу, як з уст геніальних акторів природньо звучать неприродні, з повсякденної точки зору, діалоги високих творів мистецтва. Та й монологи теж. Бо навіть із самими собою ми спілкуємося зовсім не так, як подається в літературі, а теж з усякими відступами й приступами. Так що концентрація діалогу чи монодогу є якраз концентрація, а не вирізання котлети з картону. Швидше наші повсякденні балачки є картоном, з якого автори мають вирізати щось цінне й придатне для вживання.
Ну й щодо гальмування діалогами текстів. Тут треба зважати, який твір мається на увазі. Якщо це белетристика, то так, там темп сюжету має чи й не вирішальне значення. Але якщо це щось на зразок "Майстра і Маргарити" , біг поза діалогами буде схожий на біганину голого по лісі - ніби й швидко, але ж як по-дурному.
А загалом дискусія - річ хороша. Теж, між іншим, діалог, обрамлений тільки думкою без зайвих реверансів на всі боки до ахів та охів.
З повагою М.Н.
  Додати свій відгук!
 
CAPTCHA:
(антиспам, введіть три ЧОРНІ літери)
captcha image
 
Головна сторінка | Про нас | Автори | Художні твори [ Проза Поезія Лімерики] | Рецензії | Статті | Правила користування | Написати редактору
Згенеровано за 0.038774967193604 сек.
Усі права застережено.
Всі права на сайт належать ТОВ «Джерела М»
Авторські права на твори та рецензії належать їх авторам.
Дизайн та програмування KP-design
СУМНО
Аніме та манґа українською Захід-Схід ЛітАкцент - світ сучасної літератури Button_NF.gif Часопис української культури

Що почитати