Українська банерна мережа

Украинская Баннерная Сеть
 
 

Жанри

Гоголівський ФОРУМ




AlmaNAH






Наша статистика

Авторів: 2685
Творів: 51001
Рецензій: 95739

Наша кнопка

Код:



Рецензії

[ Без назви ]

(Рецензія на твір: « Ти вставала до ранку світлою, ти ходила по квіти босою …»., автор: Андрій Будкевич)

© Viktoria Jichova, 26-03-2015
Шановний авторе, перш за все хочу сказати, що стаття Ваша гарна, видко, добре над нею попрацювали. Але маю й деякі зауваги. По-перше, це формальне: Вашу статтю би було слід віднести у розділ "Критика", ане "Проза", де виставляються твори лише художні. Ваша стаття аж ніяк не є літературним художнім твором.
По-друге, вірю з Ваших слів, що мистецтво Катерини Ткаченко - на високому духовному і мистецькому рівні (хоча ще й не бачила її картин). Але Ваша стаття мене зацікавила, тож намагатимуся відшукати її твори і самостійно їх оцінити, якщо такі є виставлені в мережі. Моя заувага торкається вже згаданого Вами К.Г. Юнга. Радію, що цей видатний психолог та філософ є згаданий, та не зовсім можу погодитися з Вашим трактуванням щодо архетипності як такої, Самості та того, що активне фантазування використано лише в роботах зазначеної Вами художниці. Могла би з Вами посперечатися з того приводу. Та це би була дуже довга дискусія. Тому лише коротко.
Теж захоплююся глибинною аналітичною психологією. Архетип - як праобраз як відображення древніх, як людство само символів (бо архетип - це скоріше всього закарбований у нашій генетичній пам´яті образ-символ, але цей феномен архетипу не підлягає точній дефініції, оскільки можна лише його "бачити" "внутрішнім зором", відчувати його присутність та енергію, але ніяк вже стовiдсотково науково дефінувати - гадаю, розумієте про що я говорю, бо це - не фізична величина, яку можна зміряти і зважити). Отож, архетип є присутнім у несвідомості чи точніше – позасвідомості у кожній людині, у митців, правда, він виражений i через їхню творчість, отож архетипна основа мистецтва як творчого акту притаманна всім митцям.
По-третє, де є сказано у аналітичній психології та в теорії Юнга, що Самість в жіночій психіці (душі) виражається лише через жіночі образи? Самість - її повне відчуття - це ціль процесу індивідуації (щось на зразок" - алхімічного процесу "Опус Магнум" - "Великого Досвіду" - як алегорія). А сама індивідуація розуміється як процес, що співвідноситься до уяви душі яко врівноваженої і заодно динамічної цілісності - Self/Самості. Процес індивідуації розуміється передовсім як процеси, що відбуваються у нашому "позасвідомому" i як поступове "усвідомлення", інтеграція позасвідомих аспектів людської душі у свідомість. Аналітична психологія працює з методами, якими людина своєю свідомою складовою і її фукціонуванням у мозку може брати співучасть у процесі індивідуації (це стосується не лише творчості, але психіки загалом). Між такі методи можна зарахувати і метод "активної імагінації", її ж характерною рисою є вже вище сказана інтеграція позасвідомого змісту і його складових у свідомість. Результатом такого процесу не є асиміляція цих складових i їхнього змісту у свідомості, але з м і н а х а р а к т е р у особистісної "Самості" як наслідок к о н ф р о н т а ц і ї з позасвідомими/невідомими складовими. Отож Самість - за Вашими словами, що " У жіночій психіці Самість втілюється у жіночих образах" - Самість навіть не втілюється, а п р о я в л я є т ь с я не лише через жіночі архетипні образи, а й через інші, в тому числі і чоловічі. І „Активна імагінація“ - це не несвідомий процес, а саме таки почасти к е р о в а н и й процес, до якого підключається с в і д о м а складова психіки. Може, автор мав на увазі "неактивну", себто п а с и в н у імагінацію" з пасивним сновидійним матеріалом - себто вільний потік образів з позасвідомого, відключений від свідомості, що і є найбільше схожий до східних медитацій? Власне, „Aктивна імагінація“ - це і є творчість як така загалом, яка черпає багатий матеріал з фантазійного світу позасвідомості і пропускає його через фільтр власного усвідомлення.
Вибачте, але ці неточності у трактуваннi методу аналітичної психології щодо творчості митця y статті, яка претендує на серйозність і публікацію в журналі, мaли би бути виправлені. Можна би було продовжити цю тему, але, на жаль, не у форматі сайту. Вибачте за зауваження. Але треба було внести корективи. Aвтору бажаю натхнення та успіхів у непростому завданні у царині мистецької і літературної критики.

З теплом,

Віка
  Додати свій відгук!
 
CAPTCHA:
(антиспам, введіть три ЧОРНІ літери)
captcha image
 
Головна сторінка | Про нас | Автори | Художні твори [ Проза Поезія Лімерики] | Рецензії | Статті | Правила користування | Написати редактору
Згенеровано за 0.9272620677948 сек.
Усі права застережено.
Всі права на сайт належать ТОВ «Джерела М»
Авторські права на твори та рецензії належать їх авторам.
Дизайн та програмування KP-design
СУМНО
Аніме та манґа українською Захід-Схід ЛітАкцент - світ сучасної літератури Button_NF.gif Часопис української культури

Що почитати

Історія Європи. Український погляд
Кожен з нас має знати історію власного народу. Бо історія – це його посвідка на проживання на рідній …
Погляд на світ через призму пародії.
«Прометей поміж грудей» – тільки ця провокативна назва збірки чого варта! І це не натяк, це те, про …
День Соборності України
Вітаємо всіх з днем Соборності! Бажаємо нашій державі незламності, непохитності, витримки та величчі! …
Українські традиції та звичаї
Друзі! На сайті “Онлайн Криївка” є дуже цікава добірка книг про українські традиції та звичаї. …