Українська банерна мережа

Украинская Баннерная Сеть
 
 

Жанри

Гоголівський ФОРУМ




AlmaNAH






Наша статистика

Авторів: 2699
Творів: 51653
Рецензій: 96053

Наша кнопка

Код:



Рецензії

Проблема неформату

(Рецензія на твір: Могутні купки, автор: Антон Санченко Статус: *Експерт*)

© Антон Санченко Статус: *Експерт*, 06-05-2007
Як і обіцяв, виношу на розгляд шановної ГАКівської спільноти певні проблеми розвитку сучасної української літератури, які видаються мені більш актуальними, ніж глобальні проблеми втрати зв’язку між поколіннями авторів, конкуренції з російською попсою продукванням попси власної тощо. Можливо, комусь прийде слушна думка чи пропозиція, як нам те побороти.

Отож суть проблеми. Не погоджуся з думками скептиків про те, що сучасному авторові-початківцю і взагалі авторові нема де друкуватися. Борітеся – поборете. Хай вас надихає приклад Олеся Бережного, який примудрився надрукуватися в усьому, що тільки в Україні друкувалося, друкується і буде друкуватися. Щойно придбав у книгарні «Знання» друге число луцького альманаху «Нова проза» і вже без здивування знайшов нову його публікацію і там. Щиро вітаю. На ефектність цього прикладу працює також і те, що Олесь друкується в усіх тих часописах та альманахах «дистанційно» - перманентно перебуває за межами України, і, здавалося б, має найбільше перешкод для публікацій. (До речі, я буду не проти, якщо Олесь сприйме цей абзац як натяк написати все ж таки свої «поради Бережного» початківцям щодо публікацій у часописах)

Тобто, якісь цікаві проекти, часописи, альманахи, виникають весь час. Більшість з них живе декілька номерів, потім закінчуються чи гроші спонсорів, чи ідеї упорядників, але це природній процес, за статистикою з десяти створених фірм виживає одна, чому бізнес літературних видань має відрізнятися? Натомість приходять інші часописи й проекти і це теж природній процес. Є й більш довготривалі та комерційно виправдані проекти, тощо. Отже, надрукуватися авторові, який поставив перед собою таку мету і щось для того робить, таки є де.

Врешті решт – є інтернет і сайти, подібні до цього, які теж виникають і зникають з певною періодичністю. Отож проблема першої публікації (і подальших) насправді вирішувана.

Здавалося б, місця для «перших спроб» є. Можна ще повидаватися в «гонорарних» товстих часописах, усіляких «глянсових виданнях», які мають певний «контентний голод» але опустимо цей етап через його схожіть на попередній, а «глянсові видання» ще й мають певні мовні обмеження. Це теж проблема, але її розгляд краще винести за межі даної розвідки. (Хоча одночасове існування глянсових російськомовних видань, які відчувають дефіцит авторів, і животіння цілком некомерційних україномовних видань, де тусуються ті самі автори, мали б нас навести на деякі роздуми). Далі перед автором, що успішно пройшов цей щабель, начебто повинно вже стояти завдання видати власну книжку.

Але і сайти, і ці літературні часописи, й альманахи передбачають формат «малої форми» - оповідання, максимум – повість. Більшого формату ні інтернет-сайт, ні альманах не витримає. Особливо сайт. Усі ми маємо певні спостереження, який максимальний обсяг твору може «винести цей Болівар».

А «видання власної книжечки» передбачає перш за все роман. Нехай навіть набраний 14-м кеглем і обсягом з одне оповідання Льва Толстого, але – роман. Видавці дуже неохоче йдуть на публікацію збірок оповідань (не знаю як справи зі збірками поезій), бо це – некомерційний формат. Вони (видавці) кажуть, що публіка вимагає романів і їхнє суверенне право видавати саме романи, в чому ми їм (видавцям) жодним чином не заважатимемо.

Але мене бентежить «літературне» питання? То що, жанр оповідань приречений? Мені якось навіть не хочеться доводити, що Горький мені цікавий саме оповіданнями, а над його романами я щиро засинаю. Тобто є автори, яким романи краще не писати, і справжнє враження про них можна скласти саме за оповіданнями. І є читачі, які люблять саме оповідання, але їх мабуть некомерційна кількість. Якщо потрібен приклад з української літератури – будь ласка. Я не уявляю романіста-Жолдака, але вже котрий рік із задоволенням читаю його збірки оповідань. Але він – останній з могікан, який вже давно заробив собі право плювати на романи з високої дзвінниці. Той же Бережний вже давно напрацював на гарну збірку, але щось не чути про жодні перспективи її видання, бо зробити це з-за кордону вже значно важче, ніж надрукуватися в часописі.

Отож, питання, попри такий розлогий вступ і «загальність», для мене дуже конкретне і просте. Хочу видати збірку своїх оповідань. Усвідомлюю, що це не формат. Може хтось порадить видавництва, які видають цей неформат, але попри це мають якусь мережу розповсюдження? Може ще якісь роздуми-поради-пропозиції тощо. Усі вислухаю з увагою. Вітаються також нестандартні рішення і досвід (це натяк Коці Черкаському розповісти про видання та розповсюдження своєї книжечки) Мені «метод Коки» з певних причин вже не підходить, але спільноті було б корисно. Як взагалі чинити авторам (не тільки мені) у таких випадках?

З повагою.
  Додати свій відгук!
 
CAPTCHA:
(антиспам, введіть три ЧОРНІ літери)
captcha image
 
Головна сторінка | Про нас | Автори | Художні твори [ Проза Поезія Лімерики] | Рецензії | Статті | Правила користування | Написати редактору
Згенеровано за 0.042178869247437 сек.
Усі права застережено.
Всі права на сайт належать ТОВ «Джерела М»
Авторські права на твори та рецензії належать їх авторам.
Дизайн та програмування KP-design
СУМНО
Аніме та манґа українською Захід-Схід ЛітАкцент - світ сучасної літератури Button_NF.gif Часопис української культури

Що почитати