Українська банерна мережа

Украинская Баннерная Сеть
 
 

Жанри

Гоголівський ФОРУМ




AlmaNAH






Наша статистика

Авторів: 2698
Творів: 51563
Рецензій: 96011

Наша кнопка

Код:



Рецензії

дубль "2"

(Рецензія на твір: Любофф на асфальті, автор: Оля Биндас)

© Кактусь, 17-02-2009
Аби виправити "цю проблему" жодні підказки "що саме не так" не допоможуть. Перше і єдине зауваження до вірша: зробити рими тим, чим вони і мають бути. Тобто всього лише виражальним засобом поезії, а не її путівниками. Писати вірші з новими цікавими римами добре, але недостатньо. Читач, котрий захоплюється поезією, отримує від прочитання естетичне задоволення, відкриває для себе щось нове. Принаймні, - це в ідеалі. Під "щось нове" мається на увазі зміст, ідея, тема твору, а потім їх "подача" у тій чи іншій формі. Коли куховар готує якусь страву, він перш за все дбає про її самак. Апріорі. І тільки потім думає про те, в якому вигляді подати її на стіл. "Любофф на асфальті" - приклад того, як куховар спершу вимріяв і навіть спланував зовнішій вигляд своєї страви, і тільки потім, можливо поспіхом, почав готувати аби вчасно подати її на стіл.
Через авторський надмір уваги до рим постраждало "наповнення". З-поміж трьох катренів перший - найцікавіший і більш-менш цікавий. Трохи заслабкий візуальний ряд "цих непомітних ендорфінів, які все таки були" (не мав щастя бачити і "помічати" ендорфіни матеріалізовані, тобто в їх традиційному клітинному вигляді, і вважати "ці" вони чи може не ці),але саме він є претензією на "власний голос". Можливо, у цьому напрямку і треба було рухатися, та на першому катрені "новинки" скінчилися. Скінчилися саме оті "смакові якості", про які пишу. "Вічно задумані", "дещо розгублена" і тим паче "йду на них"(Хто і на кого? Якщо ліргероїня йде на сили, то в контексті - "ними" можна вважати і ендорфіни, і "вічно задуманих") - вимучені.

Це вимушене хірургічне втручання у вірш. Не хотілося цього робити, та що поробиш, коли автор просить. Насамкінець, судячи з вищезазначеного, раджу спробувати тонічну систему віршування. Можливо, саме в тоніці Ви зможете розкритися, адже саме в тоніці такі Ваші знахідки на кшталт "вулиці - бУли ці" чи "задуманих - йдУ на них" вигладатимуть природно і гармонійно. Тонічна система потребує саме таких рим, котрі постають в кінці рядків наріжними каменями.

P.S. "З-поміж" пишеться так, як пишу я. Після "задуманих" коми немає. "ЗнАйдеш" (наголос мій і правильний), а затим "віднайди"(sic!). "Скотчем" - "наврочив"(знову ж таки - рими, котрі гармонійно прозвучали би в тонічному вірші, а не тут) - із жіночими закінченнями, тобто "жіночі рими", а весь вірш побудований на дактилічних римах. В тоніці це становило б норму речей і обставин, а Ваш силабо-тонічний вірш анапестом диктує, щоб тут були саме дактилічні рими (з наголосами на передпередостанніх складах). "... НарешТІ ОБМІнялись обручками" - один з трьох виокремлених складів - зайвий. "Штучками - обручками" з точки зору Вашої праці над римами - перший клас початкової школи.
Кінець. Дякую за увагу.
  Додати свій відгук!
 
CAPTCHA:
(антиспам, введіть три ЧОРНІ літери)
captcha image
 
Головна сторінка | Про нас | Автори | Художні твори [ Проза Поезія Лімерики] | Рецензії | Статті | Правила користування | Написати редактору
Згенеровано за 0.026243925094604 сек.
Усі права застережено.
Всі права на сайт належать ТОВ «Джерела М»
Авторські права на твори та рецензії належать їх авторам.
Дизайн та програмування KP-design
СУМНО
Аніме та манґа українською Захід-Схід ЛітАкцент - світ сучасної літератури Button_NF.gif Часопис української культури

Що почитати