Українська банерна мережа

Украинская Баннерная Сеть
 
 

Жанри

Гоголівський ФОРУМ




AlmaNAH






Наша статистика

Авторів: 2698
Творів: 51563
Рецензій: 96011

Наша кнопка

Код:



Рецензії

рецензія

(Рецензія на твір: Дощ із чорних стріл, автор: Наталія Дев’ятко)

© Андрій Деревенко, 11-06-2008
Авторка так наполегливо викладає свій твір, що, вочевидь, вважає його дійсно вартим уваги. Не коментуватиму його друк в «УФО». У таких випадках має працювати літредактор. Якщо я вірно зрозумів. То ц даному випадку це – одна і та сама людина. І, вважаючи своє стилістичне вміння досконалим, мабуть, вирішила не питати порад від инших читачів... Хоча, все це – лише припущення. Може бути, що прочитання сторонніми редакторами мало місце. Більш того, цілком можливо, що це вже правлений і «затверджений до друку» текст зі всіма правками, що вважались за необхідне всіма причетними до написання, попереднього перегляду, літредактури і друку, а насамперед – п. Наталкою.

З цього всього виводжу наступне: п. Наталка вважає твір невірно прочитаним, необ’єктивно критикованим, а друк оповідання, на її погляд, випрадовує його вартісність – инакше чого би на цьому двічі наголошувати.

--

Перейдемо до самого оповідання.

До психолога Ольги приходить таємнича «Світлана», яка розповідає їй про своє дитинство. У ньому вони з Ірою(подругою) плекали в середовищі дітей(???) «любов до паранормального»(!) і, що вже не дивно після цього, «жагу таємних знань»(може, малась на увазі «жага ДО таємних знань»?). вони були авторитетними поводирками, бо «робили надзвичайні відкриття» - їх, за словами авторки, за це діточкии «боялися і шанували». А сила їх дружби «спокушала багатьох дітей». Світлана визнає, що залякували дітей вони, щоправда, несвідомо. І виправдано, бо паранормальні захоплення «вчили добру, відданості, щирості, будили бажання допомагати», і урізноманітнювали це все «захопленням містикою». Не без підґрунтя, а «з власною ідеологією і внутрішніми законами»(після цих слів очі оповівдачки чомусь «блиснули й одразу згасли» - ??.. нічого не нагадує?).

У згаданій групці все відбувалось досить швидко, вони «самі не помітили, як почали бачити аури людей, енергетичні течії, навчилися спілкуватися подумки». Це все через книгу, яка «потрапила до рук»(!! – от воно як..). щоправда, цінна річ не збереглася, бо кмітливі підлітки знайшли для фоліанта класну схованку: «Ми заховали її на згарищі, і однієї ночі уламки споруди зайнялися знову, лишивши на ранок новий попіл.». Тільки дисципліновані діточки «не засмутилися через втрату книги». Хтось не такий стійкий би засумував, але наші герої незламно вірили у світле майбуття і «не базікали про свої нові вміння».

Далі відбулась незвичайна подія, (для мене особисто – одна із найцікавіших у творі) бо під мовчанку Світлани «до кімнати увійшла напружена тиша». Про тишу нічого більше не сказано, але видно, що її, як і учасників нетривіального містичного діалогу, скувало напруження. З речення читачеві зрозуміло, що «тиша» – це літ. герой. Добре, що підла одруківка – Тиша, яко власна назва, мала б писатись із великої літери – не завадила розумінню епізоду; майстерно зображений Наталкою одним реченням, образ не залишає сумніву у тому, що ж відбулося насправді. В майбутньому твір, я не маю сумніву, матиме продовження, бо, увійшовши до кімнати, Напружена Тиша зникла з історії. Не була ж вона введена заради сміху?! Пізнаю приховану зачіпку на майбутнє...

Далі, як дізнаємося з докладного пояснення Світлани, всі все почали забувати(це спричиняє Дощ Із Чорних Стріл, що по ночах вибиває спогади з людей, і лиш такі містичні і правдиві особи, як С., здатні протистояти навалі ворога!). А найгірше – це те, що Іра теж все-все геть забула. Серед тих, хто забуває, і наша Психолог Ольга – в неї спогади чорно-білі(круто, до речі, як вона на це раніше не звернула уваги – а.. Дощ!! От де заковика!). До речі, Іра, подруга, що керувала разом із С. Групою дітей-паранормалів, навіть подругу забула. Але С. Впізнала її – за «оздобою». Що б це за «оздоба» - це такий синонім до слова «шрам» підшукала п. Наталка. Хороший у неї тезаурус, глибоко копає.

Ще ми чуємо спів С. І її гурту «The Road Of Dark»(«Дорога Темноти/Темряви» - позитивна і взагалі добра назва, що продовжує славну традицію дит. ідеології), для якого наша оповідачка готує тексти. Ці останні, як видно з тексту, не сподобались не лише мені, але й п. Наталці та психологу Олі – у творі над Світланою і її піснями явно іронізують, щоб не сказати «стібуться»: спочатку Оля ніби-то захоплюється творчістю послідовників «Qeen» та «Арии», але далі йдуть красномовні слова: (після того, як по радіо залунала неперевершена пісня Роадів)« заверещало з динаміків» і Ольга вимкнула звук, та й каже до С., «Ваші хіти повсякчас в ефірі». Тонко відзначено. Про «силу» тих віршів нічого не казатиму, про це треба би окремо. У прозі, це, зрештою, лише прийом, тому їх якість тут не визначальна.

Взагалі, непросто зрозуміти, як змінився характер стосунків дівчат впродовж розмови – із незнайомих людей(чого всю цю оповідь С. Викладала, нібито прийшовши за проф. Порадою до лікаря – і виглядало, що недарма, але в кінці лікар сама ввійшла в роль, і вже нічна гостя проводить терапію: «Ось бачите, ви також починаєте забувати. Спочатку кольори...» - які у вас із цими соловами асоц.?) перетворилися на товаришок... Принаймні, в цьому впевнена Світлана «пробач мені, подруго». Дивним це звертання видається ще й тому, що з-під безпечного даху С. Витягла О. Під Чорні Стріли, які ту вразили і вона втрапила через це під мерса: «Я так і не змогла вберегти тебе». Спірне припущення.. чи то навпаки – очевидно, що не змогла. Навіть заспокоїлась – побачила душу померлої, стоячи непорушно, глянула на юрбу біля трупа і на водія, що випрадовувався «лінькувато»(неологізм!). А людям вона видаввалась «то грізною чорною богинею, то пекельним жахом, то гордою орлицею з розпростертими крилами» - тільки не людиною. Це й не дивно, коли вона над померлою почала співати рок-пісню на власні слова, в той час як инші викликали швидку. Авторка постійно натякає на дивний погляд С., яким вона з якогось дива почала тиснути на Олю і навіть перемогла її в цьому змаганні(з якого дивав вони боролись? – незрозуміло..).

До смерті психолога могло призвести і те, що її ще в приміщенні били. Била її «дрож». Теж якась містична, судячи зі всього, потвора. Не дрижаки, які українською б’ють тих, кому лячно чи холодно, а «дрож» - паранормальний полтергейст, напевно.

Не зупинятимусь на силі-силенній застосованих безпрецедентних технічних засобів змалювання у «Дощі» - бо розмір реци перевищить обсяг самого твору. Це і неймовірний патос у кожнісінькій фразі, чи то від автора, чи товід літ.героїв, і постійні пояснення у діалогах, що вміло затягуютьі подвоюють враження, мабуть для його підсилення, і такі класні звороти, як «не нервувала, контролюючи почуття» – висота польоту опису в цьому епізоді надзвичайна, а це ж далеко не єдиний «надзвичайний випадок» із «Дощу», вчитавшись, і не таке натрапиш.. ох.. це і недооцінені ГАКівським читачем описи всього і всюди впродож твору, мінімум із двома-трьома прикметниками на кожну деталь – щоб ніхто не засумнівався. Словом, що там казати, це читання чимало дало мені, давно нічого схожого не траплялось..

--

Підсумую. І це вже без жартів: у майбутньому перед не те, щоби публікацією, а взагалі перед оприлюдненням, перечитати свою річ разів за п’ять – не менше. Дати розумним і вартим довіри знайомим Письменникам – вони злого не порадять, а коли вже порадять, то послухати. Я себе до таких радників не зараховую, оскільки знаю про набагато відоміших і поважаніших у літ. світі людей, яких і сам люблю читати, що могли би дати цінні вказівки п. Наталці, коли вже вона хоче друкуватися аж так сильно..

Без образ. Я вділив багато часу перечитуванню і аналізу «Дощу». Особисто моя думка – це жах. Не розумію, чого наполегливо пхати його читачеві...
  Додати свій відгук!
 
CAPTCHA:
(антиспам, введіть три ЧОРНІ літери)
captcha image
 
Головна сторінка | Про нас | Автори | Художні твори [ Проза Поезія Лімерики] | Рецензії | Статті | Правила користування | Написати редактору
Згенеровано за 0.039005994796753 сек.
Усі права застережено.
Всі права на сайт належать ТОВ «Джерела М»
Авторські права на твори та рецензії належать їх авторам.
Дизайн та програмування KP-design
СУМНО
Аніме та манґа українською Захід-Схід ЛітАкцент - світ сучасної літератури Button_NF.gif Часопис української культури

Що почитати