Мої очі тебе не бачили. Мої вуха тебе не чули. Я занурююсь до твоєї пащі і, озирнувшись, бачу як мерехтливо пролітає птаха по тобі. Лишень легкий присмак соли, лишень легкий контраст тіни, лишень невеличкий паморок відкрили мені: з мене виходить бруд. У ній залишиться невеличкий кавалок мого відображення, і ти зачерпнеш звідти до відра. Несеш мене. Одне око в одному відрі. Інше у іншому. Одним оком бачу сонце. Іншим – місяць. Обома – грайливо-сріблясту щуку.
Калюжа друга, або Меґаломанія
Дитинство сидить на гойдалці. Поскрипує груша від вітру. Троси для білизни нап’яті і простирадла, мов вітрила, грецькі фароси несуть майданчик за вітром. Гойдалка гойдає дитинство. А дитинство гадає, що то воно гойдає гойдалку. А чорнобривчик на то дивиться, і йому все те смішно. Дитинство з лету захотіло підірватися, але не розрахувало трохи і впало. Забило коліно. Воно позеленіло від соковитої трави. Трохи порюмсало, але перестало. Встало і, зі своєї виші, побачило розхристану на асфальті калюжу, а у калюжі сонце. І тут дитинство подумало: от то значить я яке велике – можу вичерпати все сонечко у своє іграшкове плястмасове відерце. Зайшла хмара.
Калюжа третя, або Похмуре
Рябий пес біжить з базару. Сів під кущем і слухає вітру. І тут йому, натхненому, подумалося так: я простий рябий пес-волоцюга, що не має ані імени, ані пашпорту, ані дому; я полюбляю спати під сонечком на старій залізниці, поклавши голову на рейку (не хочеться думати, але, напевно, колись мене там і заріже якимось паровозом-приблудою); я люблю гризти смачні козячі кістки та недозрілі горіхи; я не раз воював за своє життя і, дасть Біг, воюватиму; я маю власну тінь; я маю гарного хвоста; сьогодні нічого не вкрав, але то є пусте; відцвіли вже абрикоси і я пам'ятаю як старий чоловік плакав по цьому і годував мене ковбасою; потім пам'ятаю як він помер, і його ж діти не приїхали на поховання, але при цьому пам'ятаю як мені було радісно, що в пориві почуттів хотілося вити, від того, що я і ті абрикоси зробили його дійсно щасливим. Псові пересохло у горлі і він підійшов до калюжі. Злизнув три-штири рази і побіг до своєї улюбленої занедбаної залізниці. Сонце було у зеніті.
Калюжа четверта, або Ранковий поріз
Четвер. Коли голився зранку, то порізався. Їдеш у затхлому басі. Ота мабуть лесбіянка. А ота просто лярва. А цей помре від раку легенів: я стою у іншому кінці салону, він не палить, але я і тут пречудово відчуваю сморід бєломору. Після дощу на дорозі велика калюжа. І автобус починає потрохи занурюватися. Вода вже юшить крізь дверцята та вікна. Ллється крізь вентиляційний люк. На щоці засохла ранка.
Калюжа п'ята, або Пігулка
Я вип'ю цю пігулку, щоб позбавитись страху, що розвинувся в мені після того, як я захопився фольклором. Він виявився занадто впливовим для моєї психіки. І вона розхиталася. Вона стала, мов гойдалка: з найменшим повівом вітру її починає трясти. Я боявся перетворитися на вовкулака, постійно їв часник, щоб мене не вбили упирі в темному переході. Кождого ранку і вечора я молився за процвітання Сіону, щоб Бог відпустив мої страхи. Саме тому я маю крижані руки і калюжу під своїм ліжком.
Калюжа шоста, або Трактор у в'язниці
Глупа волога ніч. Куди не кинь оком – безмежні простори диких, мов мустанґ, прерій. На узбіччі вже доволі розбитої дороги темніє поліційний відділок, схожий на один з тих, що ми бачили часто у ріжного ґатунку горорах та жахливчиках. До нього під'їжджає пікап. Вилазить з нього довгов'язий чоловік. Вуглинка циґарки тліє у його зубах. Він обходить свою вантажівку та відчиняє дверцята. З заднього сидіння, що є заґратованим, він витягає закутого у наручники чоловіка. Той кричить: «Відпустіть мене! Відпустіть, чорт забирай! Я нічого не зробив! Відпустіть!..» З сими ж криками Шериф веде його до відділку. Чоловік років тридцяти у старих кедах, джінсах та фланелевій сорочці сидить за ґратами на нарах. Шериф допитується в нього ім'ени та племени, але затриманий сидить, зціпивши зуби. Тоді Шериф встає і підходить до камери, промовляючи щось на кшталт того «чого мовчиш, суко!?» Затриманий також підходить до решітки і дивиться Шерифові прямо у мутні вічі. Швидким і без найменшої хиби рухом мустанґера він вихопив кольта з його кобури. «Я – Ґабріель Боргес на прізвисько Трактор і я хочу пити, законнику. Ти ж слідкуєш за законом? Жага води – се закон який дозволяє жити. А жити для людини – закон. Отже не виконавши одного закону ти спровокуєш невиконання іншого, бо я помру від спраги. А се неправильно для законника. Се не демократично. Чи не так?» - виголосив промову затриманий, втуливши дуло пістолета прямо в живіт Шерифа. «Так, друже, - промовив він, - але де я знайду тобі води. Тут я не маю її навіть для того, щоб напитися самому». «Тоді дай мені ключі і я сам знайду собі напитися. Бо в іншому разі мені доведеться перетворитися на упиря і напитися твоєї крови», - відповів затриманий. «Давай ключі, стерво!!!» - викрикнув нарешті він і притис дуло ще сильніше. Шериф потягся панічно до кишені і простягнув затриманому ключі. Ґабріель відкрив двері. «Свобода!!!» - якось аж по-вовчи протягнув він. Потім Ґабріель штовхнув Шерифа до камери і закрив двері; кинув ключі десь у брудний куток, запхнув кольта собі за пояс і, оскаливши на прощання зуби, вибіг на вулицю. Там він, мов дикий звір, припав вустами до першої калюжі і почав пити, втамовуючи свою нелюдську спрагу.
Калюжа сьома, або Двір психіятричної лікарні
Це осіннє. Старому моряку ввижаються вогні святого Ельма. «Се остання гроза» , - каже він. Стара слива із розлогим товстим стовбуром височіє посеред двору, огорнутого п'ятиповерховими сіренькими будинками і двометровим парканом із колючим дротом. Небо вкривається кіптявою від свічок, тих що і я колись ставиви на свята та по неділях за здоров'я та на упокій душі раба Божого; кіптявою тих свічок, які ми запалюємо за відсутности електрики; тих свічок, що палають в наших гарбузах голів. Тут кождий є божевільним. Тут всі живуть, мов у в'язниці. Слива набуває подоби Танатоса. Її гілля таке широке та розкидисте, що огортає увесь двір цілком: все у сутіні та прохолоді статично дрімає зо дня у день. Починається дощ. Двір поволі наповнюється водою. Ґіґантська слива знаходить своє відображення у воді; так само його знаходить кіптяве небо, сірі зруби будинків, я сам знаходжу у тій воді своє відображення. І я біжу до середини, важко дихаю, здираюся сходами на саме горище, висаджую двері і – виходжу на самий дах. Я підходжу до краю і бачу цей океан. Я дивлюся немов на небо зверху донизу, подолавши силу ґравітації. Сливу вже зовсім змило. Лишився тільки я сам поміж двох світів. Але не судилось. Тільки я хотів пірнути, мене схопили за плече, відтягли відкраю, повалили і почали крутити руки. Кілька днів відсидів у карцері. Мій мозок пульсував, як і моє серце. Повернувшись до палати я не захотів чекати наступного ранку, щоб знов дивитися на все крізь ґрати, чи то сталеві, чи то сплетені із гілляччя. Я робив се і уявляв, що виходжу на ешафот. Що мене оточили солдати і направили на мене свої ґвинтівки із штик-ножами. І, нарешті, я затягнув зашморг і вибив собі з-під ніг стілець. «А чи ви знали отця Миколая» , - питає бабця. «Та який то він був отець! Звичайний собі семінарист». «Ні-ні! Він вже прийняв постриг! Ви ніц не знаєте, а таке кажете про його. Він був капеляном Війська Божого!» - велично і впівголоса промовила бабця, широко розкривши очі.
Калюжа восьма, або Впливове
Я не знав такої дівчини ще ніколи. Ми бігли із нею під дощем, босими ногами бігли прямо по калюжам, назустріч вітру. І яким же було моє здивування коли я прочитав вірш Віри Вовк і дізнався, що вона була Осінню.
Калюжа дев'ята, або Брудна білизна
Сьогодні маю день прання, бо зранку йшов сильний дощ. Я зберу все своє брудне шмаття і понесу прати прямо на вулицю. Я витягну його зі своєї внутрішньої кишені і кину в калюжу. Воно ж бо і так брудне! А я його знов забрудню під час вечері: поставлю пляму від жиру чи то пак вина… Тому чи є сенс прати брудну білизну у чистій воді, якщо знову її бруднити?
Калюжа десята, або Барикада
Останню барикаду завше найважче зламати, бо вже натомлений. Вона стоїть, як ґраніт і роби із нею що хоч! Я маю останню барикаду – калюжу. Моя ціль – море. Але я боюся води і занадто вже трудний, тому не можу піднести ногу, щоб її переступити.
Калюжа одинадцята, або Волошка
Може здатися дивною така заувага, але волошка залишається волошкою навіть у відображенні в калюжі. Єдина відмінність у тому, що волошка та, що росте в калюжі випарується із приходом ясного дня, а та, що росте із землі відцвіте із приходом похмурих днів осени.
Усі права застережено.
Всі права на сайт належать ТОВ «Джерела М»
Авторські права на твори та рецензії належать їх авторам.
Дизайн та програмування
KP-design