- І ніяких поблажок, ці діти вже зірвали три уроки і повірте, вони знають як вас вивести.
- Зрозуміло, дякую. Дякую Вам за можливість попрацювати у вас. Знаю, мій стаж в 20 годин нікуди не годиться і ....
- Не дякуйте мені, ви нас сильно виручили. Олена Олексієвна захворіла і нам про це повідомили лише зараз. Тому протягом 2,5 днів ви тут вчитель історії. До речі ви вже зареєструвались?
- Так.
- З реєстрацією тут в нас строго – третя школа міста. Ваш перший урок в 5А.
- Що вони проходять?
- Так, дайте подивлюся в журналі... Середні віки. Впораєтесь?
- Думаю, так.
- Не думайте, просто впорайтесь. Покажіть їм, що ви встановлюєте правила. Ходімо.
Вони вийшли в довгий коридор. Завуч спішила – 10 хвилин уроку пройшло і лише Бог знав, чим ті діти займаються. А це буде в тижневому звіті і батькам це не сподобається. Але якщо зараз провести урок, можливо все згладиться. Практикант не встигала і коли завуч різко повернула направо і відчинила двері, та ледь не послизнулась.
- Клас, Олена Олексієвна захвлоріла і її буде заміняти... – вона зробила паузу, намагаючись згадати імя практиканта, - Марина Олегівна.
Майже вгадала, подумала Ірина Олегівна, але це вже не важливо – протягом наступних 20 хвилин вона буде Мариною. Клас виглядав доволі звично, тільки от учнів було забагато – 15, а може навіть і 20! Але не вона зараз встановлює правила.
- Удачі – тихо промовила завуч і вийшла з кабінету.
Дещо вгамувавшись, клас уважно подивився на практиканта. З останніх парт долинало хіхікання, яке хтось так намагався придушити.
- Добрий день, мене звати Марина Олегівна. Мені повідомили, що зараз ви вивчаєте Середньовіччя. Що ж чудова тема. Сьогодні ми провидемо опитування по тому, що ви вже пройшли Оленою Олексієвною.
- Ми взяли лише 20-е і трішки 21-ого, - сказала дівчинка за першою партою.
Наспраді дівчина мала на увазі: “Раді вас бачити, не бійтеся, все буде добре”
- Чудово, давайте поговоримо про двадцяте століття. Ви, на передостанній парті, розкажіть нам, з чого воно почалось.
В очах хлопця, на якого вказала практикант можна було прочитати виклик. Він піднявся з крісла і впевнено сказав: “Століття почалося з терористів і революції. Терористи, вони підірвали в Америці якусь будівлю і та країна почала воювати. Революція була в Україні, але вона нічого не змінила до появи...”
- Мабуть ви трішки переплутали – доброзичливо перебила практикант – 21-е і 20-е століття.
- Я нічого не переплутав. Терористи підірвали в 2002 або 2001 році, але точно в двітисячних
- Справа в тому, що для того, щоб визначити століття нам до сотень будь-якої дати треба додати одиницю – 2001, тобто 20 сотень плюс один буде 21 – звідси 21-е століття, - пояснила Іра.
- Хто мені розповість про початок двадцятого? Ніхто не хоче 100 балів?
Пів класу поховала погляди, демонструючи, що немає уявлення про що потрібно говорити.
- Я спробую, - сказала дівчина за другою партою від вікна, - я не впевнена, але здається тоді почалися світові війни.
- А скільки в двадцятому столітті було світових війн?
- Дві? – невпевнено на практиканта поглянула дівчина.
- Правильно.
- А, тоді німці воювали? – запитався хлопець з середнього ряду.
- Ви мені скажіть.
- Першу війну німці програли і були дуже злі. Вони хотіли ще воювати і тому розпочали другу війну.
- А хто очолював німців в другій війні?
- Адольф, ииии Гітттлер. Він сказав німцям, що вони найкращі люди в світі, і вони його полюбили. Вони були розгнівані на світ, що програли війну спочатку і захотіли відігратися. Вони ще не любили євреїв.
- І вони виграли?
- Ні, Гітлер не зміг виграти війну, але він повбивав багатьох людей за те, що вони були не німцями.
- Дуже добре. А хто виграв в німців?
- Ленін? – невпевнено промовив хлопець.
- Ні. Що ніхто не знає, хто виграв в німців?
- Я знаю, и Стагін. Стагін і комуністичний союз.
- Сталін і Радянський союз.
- Та, вони спочатку програвали, тому що німці були дуже сильними і дисциплінованими, але потім виграли. І той Сталін не любив українців. Він їх поморив голодом і він був теж поганий, як Гітлер. Але потім та країна розпалась.
- Радянський союз?
- Та, і оголосили, що Україна є незалежною. Але тоді в Україні політики не могли помиритися і країна була слабка.
- А хто такий Ленін?
- Він створив ииии Радянський союз, але потім він був помер і прийшов Сталін.
- А як звали першого президента України.
- Якось на "К". Перші два були на "К".
- Кравець? Кравчук!
- А хто знає, що таке Чорнобиль?
- Це там де підписали незалежність України?
- Можна сказати так. Тоді в кінці століття в Україні сталася аварія. Вона вважалася дуже великою. Багато людей загинуло або захворіло через радіацію.
- А де той Чорнобиль знаходиться?
- Ваші батьки возили вас в розважальний парк біля Площі? В тому місці якраз була стара енергостанція, яка вибухнула. А хто мені скаже, як кінець 20-го і початок 21-го називають історики?
- Рання глобалізація. Тоді розпалися останні держави-імперії. І не було вже держав-імперій, була нестабільність і терористи.
- А хто такі терористи?
- Вони думають, що знають все і можуть вбивати людей, щоб показати людям як треба жити.
- А хто був найсильніший в тому столітті.
- Ну, Радянський Союз, Америка, Німеччина, Китай
- Ні Китай трохи пізніше,- виправила вчитель.
- І тоді ще об'єдналася Європа, але без України.
- А чому без?
- Тому що, на той час Україна була бідною і слабкою і з нею не хотіли об'єднуватись.
- А про Крижавського ви вже вчили?
-Ні.
- Добре, тоді на наступний раз, скачайте про Крижавського, Глобальну кризу, Російську ідею, Третю світову війну і Брюсельську конференцію. І повторіть про двадцяте століття. Ми напишемо маленьку самостійну. А на цьому урок завершено, всі вільні.
Усі права застережено.
Всі права на сайт належать ТОВ «Джерела М»
Авторські права на твори та рецензії належать їх авторам.
Дизайн та програмування
KP-design