Радісно від прочитання віршів зі збірки «О пів на сонце». Хочу цією радістю поділитися з іншими.
Яка вона мова поетична? Один з варіантів відповіді: «У багатьох країнах і в різні епохи митці слова складали особливу касту з власними звичаями й привілеями. Вони користувалися мовою, відмінною від розмовної, і цієї мови треба було вчитися. Саме в такій атмосфері виник санскрит – витончена мова молитов і поезії», - Ян Парандовський. Герман Гессе вважав, що поезія – це гра в бісер.
У видавництві «Дискурсус» з’явилася на світ збірка поезій Юлії Судус «О пів на сонце». Книжка ошатна, оформлена з естетичним смаком, її приємно взяти в руки, і, що найважливіше – дуже цікаво читати, тобто робити спробу зануритися в глибінь віршів.
«О пів на сонце» - це щиро про боротьбу світла і темряви, про глибину людської душі та веселку подарованих нам з небес емоцій…»*, - Юлія Судус. Важливий момент, - вірші подані трьома мовами, переклад на англійську і польську здійснила сама авторка. Вона володіє вмінням вишукано творити верлібри.
Пані Юлія кандидатка філологічних наук, викладачка англійської мови, письменниця, перекладачка. Народжена в Луцьку, мешкає, творить і працює в Івано – Франківську. Співавторка збірки прози «Інтонації».
Ніхто інший, а сам Г. Сковорода називав Сонце вогненним морем. Йому ж належать слова: «Ходіть у жарі вогню свого. А мій Ной райдугу бачить і потоп припиняється. Чи не сонце бачить свій образ у дзеркалі вод як райдугу? Чи не Сонце дивиться на сонце через образ наш відображений, на радість і на світ твердий? Сонячна фігура є матерія і видимість. Найкраща серед усіх і мати всіх є сонячна фігура…
-Залишися Сонце і Місяцю! Ми сотворимо краще світло. Хай буде світло!».
Творення живе, правдиве,- не має бути механічним… Для творення гармонійних форм і систем необхідна впорядкованість руху з елементами симетрії. В бажанні досягнути досконалості необхідна рівновага (симетрія). Є її різні рівні . Необхідно дотримуватись духовних законів, ще до початку будь – якої творчої дії.
Творити і руйнувати, дві протилежності…
Жити, щоб ширити світло, світити (творити), і жити, щоб бути. Практики спасіння, так у школах містиків іменують цей шлях.
Нерідко, ледь не на кожному кроці спостерігаємо ознаки первинної полярності – світле і темне (монада), батьківське і материнське (куб – сфера), матеріальне і духовне, (+) і (-) начала. Вони усі можуть створити спілку, та при цьому анігілюються.** Анігіляція відбувається при ідеальній симетрії.
На інформаційній території планети Земля існує поле різних стосунків енергій. Маємо співпрацю з цією територією. Є люди які випромінюють позитивну енергію, інші – її споживають. Важливими чинниками є віра і рівень духовності. Світлоносні послідовно боронять цю територію, бо вже прийшов Час - Добру почати домінувати над Злом. Промовляймо ж, посилаючи у Простір – світлі, добрі по смислу сполучення слів( мантри), вони при вимовлянні вголос випромінюють вібрацію не тільки в повітрі, а й у тонкому світі. Таким способом впливають на довкружжя.
Про що ж вірші поетки? У них йдеться про справжність і фальш, про честь і совість:
«дивуюся щиро як
можна ось так просто
без совісті та емоцій
я ж завжди думала
що у велетів велике серце», - з вірша «На долоні».
Про емоції, надії, мрії. А мрії бувають…:
«запалюй гори бажань
І лети високо
аж на полонину мрій
моїх таких земних
і не зовсім», - з вірша «Медитації».
Про ту когорту людей, котрі горішнє визнають за первинне, матеріальне – вторинне, та які завше у меншості.
«сенс у більшості шукати
меншість
яка уже не знає
в який бік і котрі ворота
і якою дорогою», - з вірша «Танець темного».
Про течію Часу, минуле, днешнє і прийдешнє, і що ми тільки гості на цій Землі.
«забирає
хтось забирає потрохи пісок
з твого годинника
і скупиться досипати
хоч трохи», - з вірша «Неминуче».
Про цінність кожної людини, кожного дня, про вміння дарувати, віддавати, ділитися чимось, а не лише вміти брати – щось від когось (вірш «Невдячним»).
Про запал, завзяття, що властиві молодим (вірш «Заклик»).
Про те, що життя – дорога, котрою прошкуєш у пошуках…(вірш «Канон»). І ще багато - багато про що…
Рене Генон передбачав: «Сучасний світ доклав найбільше зусиль до розвитку промисловості та «механізації» навіть коли стверджував, що просто займається наукою на свій лад; та у намаганнях домінувати над матерією та використовувати її у своїх цілях люди зрештою перетворились на її рабів: вони не тільки обмежили свої інтелектуальні амбіції – якщо у цьому випадку ще доречно використовувати це слово – винайденням та створенням механізмів, а й самі ставали справжніми механізмами…».
Гонитва у Світі йде за кількістю, втрачає якість, сучасна цивілізація є цивілізацією кількості, що рівнозначна матеріальній.
Для чого потрібна поезія? Хоча б для того, аби не уподібнитись до роботів.
Андрій Будкевич (Буткевич), історик мистецтва, брендолог.
Усі права застережено.
Всі права на сайт належать ТОВ «Джерела М»
Авторські права на твори та рецензії належать їх авторам.
Дизайн та програмування
KP-design