Нове м´яке приземлення. І декілька кроків до чергової ватри. Четвертої. Не даючи мені й видихнути, мій дивовижний провідник вже готує мене до нового стрибка: наші пальці тісно переплетені і тому кожен будь-який непримітний порух його руки переливається в мене хвилею, мов цунамі - і моє тіло відгукується на неї. Вже не розрізняю, чи хочу я цього сама, чи просто піддаюся волі прибульця, але вогню, що попереду, не боюся - знаю, що знову перепливатиму через якусь сяйливу плазму, після чого мене обступить густий туман і памороки. Отож стрибаємо.
..Цього разу - це не далекий спалах*, але оглушливий удар грому - такий, ніби блискавка вперіщила у щось біля мене. Чи прямо в мене? Здається, ні. Щойно у вухах відгуло від грому, як над головою загули-задвигтіли дзвони. Бам! Бам! Бам! Важкі й моторошні дзвони собору якогось старовинного кляштору. Бачу, що я на верхівці високої вежі-дзвіниці. Поруч себе зауважую якусь нажахану монахиню, що зі всієї сили розгойдує тривожні дзвони. Над шпилем з хрестом вирує чорне, зловіще небо, яке щоразу протинають огнисті віяла блискавиць, а на темному обрії - гострозубе верхів´я недалеких гір в миготливих спалахax грози. Згори ллє, ніби має настати всесвітній потоп. Мені чогось важко - мій погляд весь час щось тягне вниз. І ось, здається, я нахиляюся крізь охоронну загорожу вежі, легко перескакую через поручні - і вже там, внизу, на мокрій бруківці бачу розпластане тіло ще молодої жінки в чернечій сутані. Хочу роздивитися ближче - і враз відчуваю, що злітаю і опиняюся коло неї. Погляд на жінку вкрай неприємний і моторошний, та не можу собі дати ради: чогось мушу дивитися на тіло, що щойно впало з тієї височенної дзвіниці й лежить тепер на животі у деформованій, неприродній позі; мушу вдивлятися у те обличчя з відкритими очима, на якому ще тепліє ледь зрима усмішка і яке є зверненим до брами монастиря; щось мене таки примушує не відводити погляд від розсипаного проміння мокрого волосся, що вибилося й звільнилося з-під габіту, від крові, що витікає з-під голови і яку змиває дощ.. І я теж бачу, як до мертвої збігаються інші її сестри-черниці, як вони налякано хрестяться й моляться.. Черей якусь мить віднесуть це тіло в монастир і монахині ще довго будуть думати-гадати, що ж насправді того страшного, буремного грозового вечора сталося: чи їхню сестру вбила блискавка, чи то до неї підступив Диявол і вона сама скоїла найстрашніший гріх..
..А я знаю - я чомусь тепер звідкілясь знаю, як все було і що цьому передувало.. Після того, як її батько не сплатив борг, бо все до останньої нитки програв у картах, він помішався розумом і втік однієї глупої ночі в ліс. Єпископські мисливці знайшли залишки його тіла аж через декілька днів. Тіло було розтерзане дикою звіриною. Тоді по краю котилися чутки, що це ніщо інше, як діяння кровожера-вовкулаки - Лісовика, Злого духа лісів з його вірною свитою - дикою, ненажерливою вовчою зграєю. Як би там не було і що би люди не казали, проте після трагічної смерті та похорону батька дівчина прийняла чернечий постриг і назавше зачинилася в цих монастирських стінах. Бувало, коли йшла на дзвіницю дзвонити вечірню, ставалося, що подовгу затримувалася на вежі. Тільки з неї можна було споглядати вічно зелені, туманні смерекові ліси, що обступили мури кляштора. Тільки з вершини дзвіниці можна було вгледіти пінисті хвилі ріки та верхів´я гребеня, де вперше в житті почула слова "Пісні Пісень" з вуст того, хто у юності врятував їй життя і розбурхав її дівоче серце.. Часто, дуже часто вона після дзвонів вслухалася у довге, протяжне вовче виття, що котилося моторошною лавиною по схилах того пам´ятного гребеня, за яким щовечора ховалося сонце, і долинало аж до високих мурів кляштора.. Тільки от чомусь останнім часом вона того вовчого співу вже не чула. Натомість чула спочатку поодинокі постріли, а затим суцільну стрілянину у лісах. І нині, за такої ж самої бурі, яка пригналася тоді, коли вперше вирушила у подорож крізь гори до цього монастирського інтернату, раптом здогадалася чому..
.............................
Щойно я всотую побачене і стаю ногами на землю, як переді мною і моїм супутником постає нове вогнище. П´яте. Чи мені здається, чи то справді з кожним новим багаттям наступна ватра більшає і її полум´я розростається й розгалужується, мов дерево чи якась диковинна рослина? Стрибаємо і в цей вогонь-рослину - і знову приємна, тепла іскриста рідина.. і знову мене обволікає туман чи, принаймні, якась імлиста, схожа на олово, субстанція..
.............................
..Мені здaється, що стою перед якимось величезним дзеркалом*, з глибини якого випромінюється слабке світло. Ось воно дедалі сильнішає, росте й набуває яси вечірнього сонця. Простір, відображений у свічаді, разом з цим світлом теж почав ширшати, розростатися, доки не роздувається, мов гаряча скляна куля, до розмірів величезної розкішної зали. Я бачу, як через надвірну аркаду з колонадою, обвитою плющем та диким виноградом, пробивається вогненне проміння призахідного сонця - воно ковзає по лискучій мармуровій долівці і розсіюється золотавими блискітками по різьбі горіхової стелі та фресках на стінах. Здається, я чую якусь сумну мелодію - хтось наче грає на лютні. Придивляюся: у глибині зали, в тіні, сидить якась молода жінка в легкому і прозорому, як вранішній серпанок, убранні. Густі локони золотисто-каштанового волосся спадають по ледь оголених плечах та далі стікають по одежі й губляться між складками. Алябастрові тендітні руки, обплетені дорогоцінними браслетами, граційно перебирають струни, пишнокучера голова ледь похитується в такт. Aле неможливо розгледіти цю жінку ближче - надто далеко, надто в тіні.. Раптом сонячне сяйво спалахує ясніше, розгоряється, обвиваючи пурпуровими пасмами колонади, і забарвлює залу в темний бурштин. По рожевій підлозі поповзли, звиваючися зміями, зеленi пагони виноградної лози - ось вони вже повзуть углиб зали і добираються до полів сукні, хапаються за неї.. Голос лютні стихає.. Янтареве світло яскравішає i вихоплює постать з тіні. По встеленому променями, наче кривавими плямами, мармурі побігли чорні смуги тіней. І ось у порфіровому сяєві - бліді штрихи замріяного чи то задуманого обличчя жінки. Її лютня лежить на підлозі, одна рука спочиває на серці, друга безладно звисає вниз, голова трішки відкинута назад, a світлокарі очі широко відкриті і вдивляються в небо - в тих очах - застиглі спалахи двох сонць.. Поруч на столику - відчинена скарбничка та якась розбита кришталева пляшечка. Я придивляюся уважніше - і.. скрикую від жаху. З привідкритих уст жінки витікає якась темна юшка. Погляд її - скляний.. Переборюючи страх, я роблю крок вперед - а дзеркало, наче вода кольору ртуті, поглинає мене й легко пропускає далі - по той бік. І не треба ніякого зусилля - я відразу опиняюся посеред цієї дивовижної зали поруч жінки, котра ще декілька хвилин тому була жива.. Лише зблизька зауважую, що у волоссі жінки над скронею красується вплетене синє квіття барвінку, а у скарбничці поблискує коштовність - начебто якийсь знак зі сріблястого металу з вирізьбленими численними написами та спіралями, серед яких вирізняється зашифрований Пентакль - Пентаграмa, окресленa кругом. Цей сріблястий знак, бачу, з тонкого, мов пластинка, і дуже крихкого металу, що міниться у відсвітках вечірнього сонця ледь видимими райдужними барвами - таким металом може бути лише надзвичайно рідкісний іридій - метал з метеориту, що прилетів з далекого Космосу. Біля скарбнички на столику бачу старовинну книгу - її пергаментні рукописні сторінки розхристані й деякі надірвані - онде зображені якісь дивовижні, незнані на нашій планеті рослини. Далі зауважую якісь космологічні діаграми з накресленими чи то галактиками, чи то мандалами. А ось і зовсім вирвана сторінка, на якій старанно намальовано діаграму-гороскоп зі знаком Зодіаку - Козорога - ця сторінка лежить на підлозі, трохи осторонь від долівки сукні жінки - мабуть, випала їй з руки.. І мені дуже кортить прочитати це письмо. Та літери - все незнайомі, все лише якісь дивні знаки-ієрогліфи - жоден несхожий на існуючий на Землі вид письма. Тільки й знаю чогось - невідь як, але знаю, що той гороскоп - це особистий гороскоп тієї жінки і що знак і книга з тими дивними виображеннями та гороскопами - це єдине, що залишилося їй на згадку від зниклого безвісти ще дивнішого, заворожливого чужинця-алхіміка, з котрим однієї давньої травневої ночі танцювала на своєму першому доленосному балу в королівському палаці, і котрого від свого серця назавше відштовхнула.. Скарбничку, в якій покоївся його знак, та книгу з її гороскопом їй декілька днів тому прямо посеред людної вулиці вручив якийсь незнайомий хлопчик-жебрак. А коли за ним озирнулася, слід його вже простиг..
..............................
Вже досить, досить! Не можу далі - ні, не тіло, але душа вже не витримує. Скільки того ще вготовано бачити? Не картай мене вже, страшний любий мій, не муч! Молюся подумки, але його жахлива сила підганяє мене вперед.
- Чого весь час мовчиш?! - скрикую до свого нічного гостя. - Чого тобі від мене треба?! Я вже знаю, знаю! Я вже зрозуміла, щó ти мені показуєш! - і шарпаю його за руку, за яку тримаюся, припечена нашою спільною кров´ю.
- Не надто впевнений, чи ти вже зрозуміла все. - раптом відповідає, навіть не обертаючися в мій бік. - Якщо вмієш рахувати, то маєш знати, скільки того залишилося до нескінченності. - і веде мене до наступного вогнища.
Того разу ми вже не біжимо, але йдемо прямо на вогонь. На шостий вогонь. І цей вогонь є чорним..
Чорний спалах темряви! У мене враження, що пропливаю не сяйливою рідиною, а якоюсь безпросвітною, драглистою багнюкою..
............................
Мої очі не бачать абсолютно нічого, лише вчувається чийсь тихий, проте душу заморожуючий жіночий шепіт*:
- Повітря! Повітря! - хрипить пересохлим горлом жінка, яка, я відчуваю, є десь біля мене. Не бачу, але якось інтуїтивно вгадую, як вона махає руками, намагаючися відіпхнути камінь, що давить її груди. Та пальці хапаються лише за порожнечу. Я чомусь знаю, що очі її розплющені - і вони бачать те ж саме, що і я: тотальний морок. І тиша навкруги. Як у могилі. Чи й справді її кинули, як собаку, в ту страшну криницю-голодоморню й похоронили заживо? Жінка обережно обмацує себе - ніякого каменя на грудях - це все їй, ймовірно, наснилося. Віддихується від задухи, зіслаблою рукою обтирає з чола холодний піт. Пробує піднятися, та відчуває пекучий біль, що пронизує її до самих кісток. Вже не рухаючися, лежить випростана з очима втупленими в морок. Тихо - так тихо, що чує навіть стукіт власного серця і як спочатку шпаркий біль розливається по тілі та перетворюється на в´язку рідину.. Чує, як у жилах уже замість крові повзуть студені п´явки, як добираються до самого серця, присмоктуються до нього і вже п´ють-п´ють, смокчуть-висмокчують її волю, життєву силу.. Біль, біль! Не в змозі опиратися йому, заплющує очі і поринає у морок безодні.. Та через якусь мить прокидається, спинається на ноги і з розгону вдаряється в кам´яну стіну. Сильний удар відкидає її на голу, сиру землю та водночас повертає її помішаний розум до тями: таки це не сниться, це все наяву! Це все сталося насправді!!! Вона справді кинута в голодоморню, живцем у ній замурована! А він - її коханий, монах, що хотів врятувати її від невідвіротної загибелі від кривавих рук чоловіка-деспота, де він, її любий, зараз? Адже їх замурували вдвох, прив´язавши й прикувавши до спини одне одного. І де він тепер? Адже чогось не чує тепла його тіла, не чує його диханння.. І враз їй вчувається нестерпний, страшний хрускіт. Боже! Спогад протинає блискавкою розум: так хрустіли кістки, коли її любого натягували на колесо й затим трощили йому руки та ноги.. А потому чула найжахливіше - хряскіт його хребта.. І вона те все, як його катували у сусідній камері підземелля, бачила через шпарину муру голодоморні! А що було потому? А потому настав морок. І щойно тепер вона отямлюється - і все розуміє.. Те, що сталося після того, як її з ченцем схопили княжі вояки і відтягнули їх назад у фортецю для розправи, пронизує вогнем її серце. Kрізь біль жінка знову підводиться на ноги й кидається на холодний, мокрий мур студні - і з божевільним, несамовитим криком з останніх сил шкрябе його нігтями - аж до крові, аж доти, доки не здирає всі нігті й не падає від розриву серця мертвою на землю..
Усі права застережено.
Всі права на сайт належать ТОВ «Джерела М»
Авторські права на твори та рецензії належать їх авторам.
Дизайн та програмування
KP-design