З цими А, Е, Є, И, І, Ї. О, У, Ю, Я у школі одна біда. Штатним учителем музики і співів працює А. Решта голосних літер абетки ― вчителями інших дисциплін. Але їм завжди хочеться , ну, хоч трішечки провести музичний урок. Мовляв, ми ― теж голосні. Вони дражнять А, звертаючи увагу на одноманітність звуків під час розспівування. Кажуть, що ж це за вчителька, коли повторює лише а-а-а-а… Тож виходить не до, ре, мі, фа, соль, ля, сі, а да, ра, ма, фа, саль, ла, са.
Керівництво школи не витримало таких суперечок між колегами і дозволило на один з уроків прийти усім голосним та провести урок співів разом з А.
― Де-е-е, ре-е-е, ме-е-е, фе-е-е, се-е-ль, ле-е-е, се-е-е, ― проспівала Е, подаючи приклад класу.
Учениці-літери тільки роти пороззявляли. Вони вже звикли до да, ра, ма, фа, саль, ла, са. А тут щелепи якось треба по-іншому розтуляти, губи розширювати, щоб е-е-е виходило. Ну, що це таке?..
― Я знаю як правильно розспівування влаштувати! ― бадьоро сказала Є. Наслідуйте мій приклад: ― Дь-е-е, рь-е-е, мь-е-е…
― З тобою все ясно, ― зауважила И. ― З’їла М’який знак і співаєш тут, безсовісна. Зі мною співати-розспівуватися найкраще. Слухайте, як у мене переконливо звучить: ди-и-и, ри-и-и, ми-и-и, фи-и-и, си-и-ль, ли-и-и, си-и-и.
Інші літери знову засміялися гомеричним реготом.
― Ти! Ииушка! Хто тебе проспівував би, якби я не ставала поруч з тобою!―заявила літера Д. ― Хто дізнався би яку ти ноту береш.
― Та й без мене ти ― ніхто, ― долучилась до розмови Р.
― Її і так ніхто не проспівує. То вона сама ж вигадала ― оте ди-и, ри-и, ми-и., ― разом зауважили М, Ф, С, Л. Кожна з нас творитиме звук лише з відповідною голосною.
― Воно то так ― та не так… ― загадково мовила Е. ― Чому мене приставили тільки до Р і я рикаю, мов тигр: ре-е… ре-е… У той же час І яка хитра: стоїть собі як біля М, так і біля С.
― А у неї характер товариський, ― подала думку якась літера.
― Так, годі лаятися! ― гримнув директор школи. ― Сьогоднішнє розспівуання показало, що на уроці повинні бути присутніми усі наявні голосні ― щоб учні не акали, не икали, не екали, а гармонійно проспівували у потрібних нотах усю гаму наших голосних, а вони заслуговують на те! Ось тоді ― у злагоді й гармонії ― ви досягнете нечуваних успіхів.
― А як бути з Л та М’яким знаком? ― запитала С. ― Біля мене стоїть О. Ну, й досить! А то співають соль. Навіщо тут ль? Ль… ль… ― це мене ображає. Я хочу, щоб співали не соль, а со.
― Ти повинна пишатися таким почесним додатком, ― відповів керівник школи.― А, втім, хто хоче, може ль запросити до себе.
Усі права застережено.
Всі права на сайт належать ТОВ «Джерела М»
Авторські права на твори та рецензії належать їх авторам.
Дизайн та програмування
KP-design