Середня школа. Класна кімната. В ній – учні, члени екзаменаційної комісії, батьківської ради, вчителька української мови.
Завідувач навчальної частини, представивши всіх їх, вийшов.
– Уважаімия рєбяти і дзєвушки! Целий гот я учіла вас украінскому язику. Тєпєря вам будєт екзамєн – серйознає іспитаньє. Долго нє будєм гаваріць, патаму шта я вас раньше кансультіравала. Тоість ви фсьо знаітє. Ітак, пєрвая четвьорка может астатца. А єслі кто бес падгатовки, то пусть пять челавєк астануца.
П’ять учнів залишилося, решта повиходили.
– Прашу, уважаємия, тєпєрєчкі ви можете вибрать удобния вам места і наблюдать за ходом нашева екзамєна, – звернулася вчителька до представників екзаменаційної комісії та батьківської ради.
Ті повсідалися. Вчителька дещо хвилюється, але помітно, що не хоче опростоволоситися.
– Дик кто жа ето із вас смєлий бес падгатовкі вот так падайти ко мнє, тоість к даскє, і начать атвечать? – запитала вчителька.
Вийшов хлопець.
– Ти-и-и, Максімєнко! Вот нє ожидала!.. А ти уфєрєн?..
– Так! Майже впевнений, – відповів учень.
– Што ш пасмотрім, какой ти впевненай. Учті, к пєрваму бальшия трєбованія.
– Авжеж!
– Што? Ах, да, «канєшно»... Ну шта ш, бярі білєт.
Учень взяв білет, назвав його номер і вголос прочитав усі запитання. Відтак повідомив, що готовий зразу відповідати на будь-яке.
– Ди вот так па парятку і атвечай.
– Хлопець відповів на усі запитання, навів приклади, що треба було, написав на дошці.
– Так хто ж навчав, – скопіювала дівчина комплімент Максименка.
А потім сталося те, чого ніхто не очікуавав. Дівчина, раптом, напевне сама до того будучи як слід не готова, запротестувала. Запротестувала достатньо своєрідно і ризиковано, зважаючи на іспит.
– Я постараюся відповідати не гірше Максименка. Можливо, ви й мені теж поставите високий бал, як Максименку – мовила вона, наголошуючи на закінченнях прізвища хлопця.
До вчительки не дійшло.
У класі – прихований сміх. З вуст представників – теж.
Вчителька заклякла. Зробила паузу. Зосередилась.
– Гм!.. Зачитуй вапроси і атвєчай. А папугайнічать не нужно, – спробувала вчителька свою поразку обернути на такий собі жарт.
– Стоп! Стоп! Стоп! – раптом вигукнув хтось із присутніх представників екзаменаторів чи членів батьківської ради. – Я вважаю, що ця учениця двома своїми реченнями сьогодні здала весь іспит з української мови. А вчителька... А вчителька його... завалила.
Дівчині, справді, поставили дванадцять балів.
Був скандал. Великий. Зам’яли.
Вчительку не звільнили, тому що була коханкою дуже впливового цабе.
Усі права застережено.
Всі права на сайт належать ТОВ «Джерела М»
Авторські права на твори та рецензії належать їх авторам.
Дизайн та програмування
KP-design