Мене пройняв жах, коли я побачив, що я наробив. Її очі потекли, в них вже не було того зеленого блиску, він змішався з рум’янцем яблучних щік і обличчя здавалося на десятки років старшим. Воно набуло брунатного кольору і усмішка там зовсім не пасувала. «Мені страшно уявити, що колись стану старою і негарною» - сказала вона одного разу, вдивляючись у дзеркало, торкаючись оксамитової шкіри, і мені хотілось переконувати її, що красунею вона залишиться завжди, особливо для мене, але змовчав. Якби не ця зміна на її обличчі, то вона виглядала б так, як у найкращі дні свого цвітіння: світле лискуче волосся, розплетене і скинуте перед тим на праве оголене плече, мовляв, так буде краще, маленькі кульчики-перлинки, які вона берегла для особливих нагод, і брови, вигнуті, як натягнутий лук, що от-от поцілить у серце. Вона не повинна бачити себе у такому вигляді. Це моя помилка, мабуть додав забагато води до зеленої барви. Перемалювати з натури не вийде – не хочу її відволікати – але можу і без того, бо її образ завжди в мене перед очима, навіть коли я завішую цю картину.
Знадобився день, щоб намалювати знову, але здалося, що цей портрет зовсім інакший, наче копія від оригіналу. Я дуже ретельно виводив риси обличчя і тепер воно виглядало якимось неприродним. Як і в багатьох ситуаціях, я обізвав себе ідеалістом, перфекціоністом і в’язнем внутрішнього критика, згадав свої перші спроби, недолугі картини і як мені доводилося червоніти перед аудиторією, коли Олексій Петрович, мій провідник у цей світ сталих моментів на полотні й мізерної плати за них, показував, як я вважав, дитячі каракулі, які слід скласти десь на горищі, не те, що демонструвати під пафосними «цей юнак – гідне майбутнє нашої великої процвітаючої соціалістичної Батьківщини». Минуло багато років, а я досі кожного разу скидаю з себе кайдани сорому і страху критики, бо треба ж чимось на життя заробляти. І тут мені треба було просто віддати картину тій, яка її замовила. Так само незворушно, як робив це завжди. Я почувався екзаменованим вдруге за життя, але це тривало з мить, бо вона не помітила недоліків:
- Ох, це чудово! Ти такий молодець. Ви з Сергійком зробили мені чудовий подарунок на день народження. Я уявляла її саме такою. А ти колись заходь до нас в гості, чаю вип’ємо, посидимо, поговоримо…
Вона подивилась на годинник, потім на вхід до метро і зрештою на мене, і я збагнув, що вона вже збирається кудись бігти. Загорнувши картину у тонкий папір, притиснувши її до грудей, як вияв уваги і дорогий подарунок від чоловіка, вона кинула вже на ходу «давай, чекаємо» і побігла на свою червону лінію. Підбори відстукували той ритм життя, яким вона жила ще від третього курсу університету. Олена і тоді їх взувала, часто натирала ноги до ран, хлопці носили її на руках і навіть заздрили мені, що та щиро ділиться зі мною своїми проблемами. Одного дня я витиснув з себе те наївне питання «Як би ти відреагувала, якби дізналась про чиюсь любов до тебе?» - «А, ти про Сергія? Він вже мені все сказав. І знаєш, я така щаслива» - відповіли очі, які ніколи так не сяяли раніше, а руки обняли мене за шию і мені хотілося, щоб вони мене задушили в ту мить. Це був злий жарт, знайомий і з книг, і з кіно. А те відчуття, коли треба радіти за них обох – таке ж нестерпне, як його і малюють.
Сергія я знав ще зі школи, він з тих, кого сварять за погане слівце, ставлять в куток, викликають до директора, а згодом і забирають з міліцейського відділка. Тим не менше, він був душею компанії, ніколи нічим не переймався, свого досягав, а після дев’яностих взагалі розбагатів. Різкий у висловлюваннях, непередбачуваний у діях, але енергійний і рішучий – людей він притягував, мов магніт, вони або захоплювалися ним, або люто ненавиділи. Та на других він ніколи не зважав. І все одно йому було, хто що про нього каже, хто з ким його бачив, так і дозволяв собі багато. Ще ми у компанії вважали, що він так і залишиться холостяком, бо хто ж уживеться з таким гульвісою, як Серж. Але йому пощастило з Оленкою.
Живуть біля самого Дніпра у просторому будинку, трохи далі від тих доріг, де пульсує столиця сотнями авто за годину. Ось я вже минаю ці вулиці, сутеніє, засвічуються ліхтарі, дихати стає вільніше. Я йду кварталом з високими будинками, за рогом купую їй квіти, червоні тюльпани, її улюблені, вона поставить їх на підвіконня у дорогу скляну вазу і вони довго стоятимуть. У Сергія і Олени взагалі є чудовий садок, вона дуже любить рослини і дбає про них, як напевно дбала б про дітей. І ось я вже перед дверима, хапаюся за ручку, тягнуся до дзвінка і не без подиву виявляю, що вони відчинені. Цілою вічністю здавався мені тихий коридор, здавалось, я вже побував у кожній з кімнат, коли нарешті знайшов Олену у спальні на ліжку. Вона схилилася, закриваючи руками очі, я залишив букет на столику і кинувся до неї, схопив за руки, відкрив обличчя… і побачив те, що бачив раніше. Її очі потекли, в них вже не було того зеленого блиску, він змішався з рум’янцем яблучних щік і обличчя здавалося на десятки років старшим.
- Олеже, я… - вона схлипувала, - я вже не можу цього терпіти просто… Зараз пішов він, а піти звідси маю я…– схрестила на грудях синяві руки.
І я не знав, за що себе винити: за той злощасний портрет, за радість за них, чи ще за ті несказані слова.
Усі права застережено.
Всі права на сайт належать ТОВ «Джерела М»
Авторські права на твори та рецензії належать їх авторам.
Дизайн та програмування
KP-design