Якщо легенди немає – її можна створити. Не з чистої дошки – за кістяк беруться реальні події. Писання по мотивах ні до чого не зобов’язує.
Картинка перша. Троє спелеологів заходять в печеру, осяяні сонцем, що заходить. Фіолетове від матриці впоперек кадру підкреслює малий бюджет стрічки. Спелеологи йдуть робити топозйомку печери.
..в головних ролях – Дублянський – типаж вченого, що першим дізнався про землетрус, але йому ніхто не вірить. На голові – гельма Petzl 2004 року (хоча надворі 60-і); радянське буття ілюструється великою червоною зіркою на светрі та ватні штани.
Асистентки – юні студентки; замість одягу «все одно замаститься й порветься» – його спокуслива напіввідсутність –, і знов же ж шапки-вушанки. Одна із дівчат – шпигун КДБ Наташа. Бідолашний Дублянський не підозрює, що в неї, окрім брати азимути, є свій шкурний інтерес.
Ось група відхиляється вглиб лабіринту з прокопу, по якому в 30-их роках водилися екскурсії. Всі лізуть навкарачки, вигинаючись під низькими склепіннями. Дублянського в кадрі немає – це нецікаво – на даному етапі картинка – з його камери і ціляє він не в кристали. Раптово в нього виривається «F..k, what..» - там крупним планом зашкірений череп з жовтими зубами. За кадром – писк дівчат в інтервал великої септими.
Сцена наступна..
Панорама села Кривче сотню років тому. Смеркається. Музика – спаскуджена зайвими дієзами з «Twin Peaks» Бадаламенті. Бричка підскакує на вибоїнах дорогою до печери. «F.k, what..» – головний герой - вкрадений з «Сонної Лощини» інспектор, не розуміє, як дорога може бути настільки поганою. (100 років по тому цього також не розуміли). Інспектора призначено розслідувати загадкове зникнення Петра Дички в печері.
……………..
- Петре, не йди, ти чуєш, шо я ти кажу! – використовуємо субтитри .
- …!
- Сиди в хаті, Петре, то дурне!
- Вогі, шоб я бабу слухав!
Продемонструвавши наприкінці, що господар в хаті хлоп, Петро Дичка виходить з хати. Потім критики відзначать глибокий психологізм цієї сцени. Він йде до ґроти – вчора видів там прекрасний образ панни в білому, що заходила в печеру і манила його за собою на прощу. В її ролі – акторка, загримована під Вупі Голдберг – щоб фільм не звинуватили расизмі.
Панна знову чекає його біля входу. Підпустивши ближче, зникає в печері. Петро лізе по вузькому ході. Як у всіх фільмах, в печері незрозуміло звідки пробивається світло. В якийсь момент герой розуміє, що заблукав, а панни десь немає. Якимось чином в нього мають виявитися з собою важливі документи, що в 63-у зацікавлять гебешку Наташу. Щось на зразок рукописної версії пакту Молотова-Рібентропа. Або ж Петро – останній з князів Рюриковичів, і смерть його має зняти прокляття з роду Персивалів Оплаканських. Або ж мета панни – заманити в печеру інспектора.
............
Біля печери вже чекає цвіт Кривча – війт, священик, голова місцевої поліції, фельдшер та лихвар. Лізти всередину за Петром ніхто не хоче – пригадують, що грошей він нікому не був винен. Священик оголосив привида явленням Богородиці. На горі над печерою вже беруться до спорудження каплички. Але впертий інспектор вперто вирішує лізти за бідолашним.
..
Далі буде. Далі варто?
В процесі написання було випито три горнятка чаю. Макарони не засмакували, солодке -не спокушало.
Усі права застережено.
Всі права на сайт належать ТОВ «Джерела М»
Авторські права на твори та рецензії належать їх авторам.
Дизайн та програмування
KP-design