***
Поїзд нагадував кроки небесних копит і викликав страшенну дорожню спрагу. На деяку мить мені здалося, що я - Божий витвір, непорозуміння, з яким іншим пройдисвітам варто зіткнутися в майбутньому. Хотілося розповісти тутешню й тамтешню автобіографію якомусь випадковому перехожому: на жаль, у житті все летіло шкереберть, несподіванки могли бути простими збігами, але мій психологічний стан вичерпував себе. Я носився по місту з туго зв'язаним пакетом, починаючи нове життя й зазіхаючи на себто свіжий вечір, що пахнув заощадливим сміхом якогось божевільного дівчиська. Обличчя кругле, як місяць, очевидно, з глибокою петлею в серці, куди потрапляє листя зібране у невеличкі купки червоних та золотих суперечок із собою.
Щодня я виходив на вулицю і не знав, чого від неї чекати. Цілком очевидно, вона змінювалась. Як на мене, тут росли тисячі таких же неймовірних дітей: кожен із такою петлею. Вони тихо гралися у пісочниці, не підозрюючи, що колись їм все-таки доведеться зруйнувати власне дитинство усталеними поглядами батьків. Воно було для мене дзеркалом - моє усвідомлення довершеності цих живих скульптур. Такий-собі філософ-невдаха, чи просто невдаха, схопив не ту зірку в калюжі.
Я просто чекав на людину, яка змогла б упізнати в мені щось не таке спонтанне, як сині лінзи в очах, це не могло залежати від статі, адже шалене кохання у мене було. Чесно кажучи, я хотів відпочити від тієї шаленості - стрибків у вагони товарного поїзда, що рушав, квітів, які не мали ніякого значення особисто для мене, але набували прекрасних відтінків у її очах. У мене в руках була чужа заздрість - на диво, з цим поводишся, як дитина, що зловила комашку в кулак і не знає, як саме на неї поглянути, як відкрити своє досягнення іншим. Розкривши свій кулак, я зрозумів, що нічого не залишилось окрім двох ганебних ліній, двох пустих ліній, що ріками вдерлись мені в душу. Кохання вичерпалось, стекло, ніби пісок у годиннику - на жаль, у мене не стало снаги іти з цим піском в інший бік, перевернути все з ніг на голову, як хотіла вона. Ця жінка, чи може й дівчина, - називайте її як хочете - була просто метеликом. Таких метеликів хочеться ловити чоловікам під час відчуття ахроматичної спраги.
Так, чорт забирай, я був чоловіком із петлею в серці, ще один крок - у прірву - і я стану невдахою, моя єдина чоловіча сльоза заповнить єдину петлю у серці. Все повторюватиметься спочатку, це почнеться завтра, кожне завтра - не мій день, принаймні так завжди було.
Пам'ятаю сталеві очі свого батька, коли той дізнався, що мати пішла від нього: вигляд здавленого лимона, ніякого соку - лише спогади.
Відтоді з'явився простір, куди я можу заносити обличчя з порожніми, ветхими очима - вони, наче зруйновані замки, стоять, впершись у вічність.
Відтоді я став п'ятою стіною, на кого дивились ніяк, або на кого ніяк не дивились.
Відтоді я почав відчувати відстань чужих спогадів.
Коротше...відтоді все змінилось... Ці три слова в'їлись у мою пам'ять з батькових вуст, коли він із сміливістю на фізіономії поклав мені руку на плече. Цього поруху я чекав завжди, лише потім зрозумів - він нічого не означає. Батько почав робити це частіше, ніби входив у моє серце і блукав тим же лабіринтом, що створив сам. Я міг бути добрішим з ним. Міг... хоч і не старався.
Потім, після його смерті, усе пішло шкереберть, тобто так, як я і хотів. Все що отримав - місце за височенькою шафою, призначене для редактора газети, яка називалася ніяк, або ніяк не називалася; невеличке житло, якого вистачало для мене, стосу паперу (чужих спогадів) і запаху ванільної кави, яку мені доводилось пити через нестачу цигарок, потім з'явився ще хтось, хто пішов з мого життя відразу, і кого я відразу не зміг відпустити. Вона мала вигляд метелика, але ним не була - вона була собою.
***
Наша історія починається однаково: поїзд нагадував кроки небесних копит і викликав страшенну дорожню спрагу. На мить мені здалося, що ніхто окрім нього не здатен перевершити мене у моїх же думках. Людина рідко перебуває у пошуках чогось набагато ціннішого, ніж її особистість. Мені бракувало дотику, єдиного дотику, що спустить мене на землю до цих суттєвих редакторських розмов про фальшивість історії. Мою казку він зрозумів відразу - вона була досяжною для чоловіка, який коли-небудь розмовляв з небесами на "ти". Він видирався на дах своєї багатоповерхівки і викурював небо, щоб уникнути цигарок, інколи навіть щось викрикував - воно було схоже на божевільні питання без відповідей, він називав їх риторичними. Я була таким питанням для інших, інколи просто знаком, на який не зважають. Сказати, що малювати цього чоловіка було приємним видовищем - не сказати нічого. Я пила його, як воду. Це дуже просто - пити людську свідомість, малювати вітер, починати все спочатку, просто ніхто на це не наважується. Я - теж.
Це звучало б банально, але я часто уявляла наше сімейне життя: пусті суперечки, гарячий бобовий суп, руда шістнадцятилітня дівчинка-підліток, що шукає засіб аби вивести веснянки. Я доходила до крайнощів - потім розуміла, що уява - це нічого не варте сотворіння нашої свідомості, вона не має нічого спільного з реальністю, хіба що осінь. Осінь - ніщо інше, як правда. Вона сиплеться на голову тонкими дзеркальними обличчями. Нехай вона буде поза межами цієї історії. Я не малювала її, не присвячувала їй час, просто знала, що вона існує у одязі кольору хакі....
я ТВОРИЛА ЙОГО тринадцять ночей під ряд. Все, що мені було потрібно, - увага людини, увага особистості, ЙОГО увага, чого я не відчула, чого не було.
Відтоді я потрапила у простір ветхих очей та облич.
Відтоді залишки мого серця утворили петлю.
Відтоді я вишу на ниточці власних непорозумінь.
Відтоді все змінилось. Відтоді змінилась я.
***
Я не знав, що щастям можна назвати дивне відчуття, коли за тобою хтось нишпорить тринадцять ночей під ряд. Воно заворожує - ти комусь потрібен, нехай це буде звичайна небесна пляма. Таке щастя прекрасне, його можна назвати початком чогось нового...і кінцем.
Усі права застережено.
Всі права на сайт належать ТОВ «Джерела М»
Авторські права на твори та рецензії належать їх авторам.
Дизайн та програмування
KP-design