В соборі власної душі замикаюся зі звуками музики. Кожна нота проходить моїми нервовими клітинами і досягає ядра загострених відчуттів. Крісла настільки старі і високі, що можливо дивитися лише вгору. А там небо. Розмальоване темно-синьою фарбою з приклеєними золотими зірками і вирізьбленими ангелами. Їх обличчя по-дитячому досконалі, як досконалий кожен завиток їхнього волосся, як досконала ніжність їхнього ангельського пір’я. повертаюся до свідомості від пронизливо низького голосу контрабасу. його струни такі ж натягнуті, як моє збудження і на них грає наш спільний реактив пристрасті.
Його ідеально красиві руки такі ж непомітні на фоні обтертого лаку контрабасу, як відблиски кольорового світла вітражів у напівтемряві. Читаю-розгадую латиною по контуру арки і плавно переходжу на його таке ж загадкове обличчя. Зрозумілі лиш голосні, бо їх менше і частіша повторюваність. Не стільки важливий смисл, як самі літери. Зміст фрази, як в кожній католицькій церкві, а от букви завжди різні. Він теж завжди інший. Вчора був трагічний під Баха, з озлобленим поглядом, розчарованими вустами і беззмістовною краваткою. Сьогодні він грайливий під Вівальді, посмішка в сторону порожнечі, схвальні кивки головою, перекособочений метелик. А завтра буде Моцарт і він буде самотнім.
Його доторки, наче святого. Контрабас, покинуто підпертий до облущеної стіни, споглядає німу гру свого господаря на мені. Любов на вівтарі, мов принесення жертви. Страшно від холоду і великої кількості вікон, приємно від його рук і поштовхів. Думаю про власну жертовність. Чи змогла б я відректися від нього заради пристойності? Чи змогла б я замовчати під іншим і забути ту музику, що викликають його доторки із глибин мого бажання? Чи змогла б хотіти його іншого?
Молюся на Зюзькінда, що подарував мені співчуття до контрабасу і навчив чути його значущість. Його музика – це слова мого підсвідомого, що доповнює ясністю і глибиною моє сприйняття світу і себе в ньому. Контрабасист грає на мені вступну частину до концерту «Вторгнення» і таки вривається в мене пружністю свого бажання. Він тягне час аби відіграли скрипки і непомітно включилася віолончель, а потім щомоці доводить звучання оркестру до неперевершеності.
Стеля занадто висока, а стіни занадто старі аби тиснути – хочеться літати. Кам’яне приміщення нагрівається від нашого частого дихання і починає сяяти у останніх вогниках свічок. Гаснуть образи, замовкаю і я, вже занадто тепло. Контрабасист у моїх долонях навколішки дограє фінальні акорди, це було щось невідоме українське. За годину-другу він запише кілька нот у рядочок для свого старенького контрабаса, щоб вранці зіграти на ньому мене самотнім сусідам і одинокому собі, а я крадькома прийду послухати під вікна. Завтра ввечері чекаю орган, трохи камерного співу, його Моцарта і зворушливого погляду підпертого контрабасу, що запам’ятовуватиме кілька нових мелодій моєї музики.
Усі права застережено.
Всі права на сайт належать ТОВ «Джерела М»
Авторські права на твори та рецензії належать їх авторам.
Дизайн та програмування
KP-design