Деталі. Я їх обожнюю. Помічати деталі – мабуть, найцікавіше, що можна робити, коли крокуєш вуличками, які знаєш докорінно. Які светри звисають з балконів, які велосипеди стоять біля магазинів, які оголошення кричать яскравіше за всіх... Коли крокуєш вузенькими вуличками. Такими як ця.
В мене за спиною два десятки примірників журналу, які треба доставити до одного місцевого жлоба-перекупщика. Вельми проста робота. Замовники вважають свій новий журнал - експериментальним, артхаусним та взагалі геніальним. Жодних аналогів, авжеж. «І нікому не показуй! Його мають продавати лише на закритих форумах, бла-бла-бла...». Бачили вже такі.
Я йду своєю вуличкою, роздивляюся на знайоми светри з велосипедами та намагаюся зрозуміти, що тут змінилося зі вчора, і нічого не знаходжу. Окрім... Двох маленьких вітрин за метрів п’ятдесят, де був спортивний магазин радянського зразку. Такий маленький, що там і тренажерів майже не було. Гантелі всілякі, м’ячики для тенісу. Хтось жартував, що там і карти гральні були.
А зараз - одна з маленьких вітрин завішана тканиною, а в іншій – здається, дівочий силует. Підходжу ближче – справді, за склом стоїть дівчина. Вона повертається обличчям до мене, і - здається - махає мені рукою. Я вже хотів помахати у відповідь, та зрозумів, що то вона протирає скло у вітрині. І стоїть така, ділова і красива, робить вигляд, ніби мене не помічає – хоча я за п’ять метрів від неї, і людей навкруги майже немає.
Йду далі - до «офісу», як було написано у повідомленні. А дівчина з вітрини не виходить із голови. Заходжу до дев’ятиповерхівки, шукаю квартиру. Звичайні подряпані двері, звичайний напівспалений дзвоник. Звичайний тут навіть напис «The Doors» над дверима. Одразу видно, в квартирі живе бізнесмен, що знається на видавництві. Мене навіть не дивує, що двері ніхто не відкриває. Зкидую смс - відповіді немає. І мені так хочеться повернутися до тієї вітрини, що довго не вагаюся.
Тут уже трохи більше людей, але всі вони її не помічають. Кинуть погляд – та йдуть собі. Я знаходжу метрів за десять кам’яний приступок біля порогу, і ховаюся за ним. Звідси й буду за нею спостерігати. А дівчина вже розбирає якийсь мотлох у невеличкій кімнаті, що позаду вітрини. Нарешті я можу нормально роздивитися, яка вона чудова.
Ось - починає здирати шпалери. О, як еротично вона здирає ті старі вонючі шпалери! Дивлюся на її руки, поглядом допомагаю відірвати шматок від стіни...
Так, треба знов зганяти до «офісу». Через силу, а що поробиш, гроші потрібні. Але там досі нікого. І мене магнитом тягне до маленької вітрини. Купити щось попоїсти – і мчати до сонячної дівчинки за склом. Подивитися на чергову серію мультика у вікні.
А вітрина - порожня. Кімната - порожня. Підходжу до іншого скла. Там - друковане оголошення. «Антикварний магазин – незабаром відкриття». Ну, хоч цікавіше за гантелі.
Я ховаюся біля кам’яного порогу навпроти, і за мить у маленькій кімнаті вмикається світло. Вона з’являється – струнка й витончена. З навушниками на голові і бутербродом у руці. І починає танцювати. Легко й обережно оминаючи купи мотлоху. І я ловлю себе на тому, що відчуваю тоненькі ниточки ревнощів, коли хтось із перехожих на неї дивиться. А їй – начхати на весь світ. Вона просто танцює, і я практично відчуваю той ритм, якщо не музику.
Короткий дзвіночок. «Він забере завтра, дорожче. Вертайся, є інша робота». Треба йти. Але до вітрини підішли якісь панкуваті хлопці, та й взагалі народу стало багато. А вона... о, ні. Тільки не це. У середині кімнати вона - роздягається. Здуріла, чи що? Ні, ні, прошу тебе, не треба! Не тут, благаю, не зараз! Але вона не чує, і вже починає знімати футболку... Хтось із хлопців це помічає... Штовхає іншого...
- Ексклюзивний журнал! Залишок накладу з типографії! За такою ціною ніде не купите! Підходимо, забираємо за копійки! – я ору панкам майже в обличчя. Вони перемикаються на мене. Підходять, цікавляться. Молочу щось про підпільний хардкор та вуличні картини... «П’ятірка... ось здача...». Короткий погляд на вітрину – вона одягає светр. Журнал розходиться за суцільні понти, один хлопець кудись телефонує, і забирає цілий десяток.
А у вітрині - вже темно. І у передні двері - ніхто не виходив. Прощавай, танцюристко, я прийду до тебе завтра.
***
Зміни, що сталися тут протягом доби, вразили мене, мов це відбулося у мене вдома. Одну вітрину було затягнуто плівкою різних кольорів із рекламою магазину. Друга вітрина, там де вчора вона танцювала – дивилася на мене сірим непробивним квадратом. Біля вікон - купа обгортки від кольорової плівки та інструменти рекламщика. Мабуть, пішов на перерву. В голові закрутилися тривожні думки «Що сталося?» і «Поверніть, як було!». І я не вигадав нічого краще, ніж ломитися у двері.
Стукав десь півхвилини. Двері мені відчинив похилого віку чоловік, якому можна б грати самого себе в кіно. Хоч антиквара, хоч алхіміка. Коричневий жилет, круглі окуляри...
- Навіщо ви заклеїли сірим усю вітрину? – вигукнув, і зрозумів безглуздість свого питання. Його ж вітрина, що хоче, те й робить.
- Що, пробачте? – він подивився на мене крізь свої окуляри, і трохи усміхнувся. Півсекунди я гадав, що спитати далі.
- Де вона? Де дівчина, що була тут вчора?
Антиквар вмить став серйознішим.
- Розлютилася і пішла. А хочете її повернути – вперед. Гарна дівчина. Тільки дуже образилася.
- Чому?
Він махнув рукою, запрошуючи мене всередину. Провів до тієї маленької кімнати, де я відчув себе героєм вчорашнього мультика. У вікні – вулиця, велосипеди й оголошення. І кам’яний поріг, де я ховався, видно досить непогано.
- Хлопче, ви бачили колись у кіно кімнати допиту? – Я кивнув головою. – Коли з одного боку скло прозоре, а з іншого – як проста сіра стеля. Мені пощастило з одним таким склом. Але двоє незграб учора встановили його іншим боком. А дівчина, що прийшла працювати, заходила через двір, і нічого про це скло не знала. Так от сьогодні вранці, коли до нас прийшли це скло переставляти, - закатила істерику. Мовляв, вона і перевдягалася там, і дозволяла собі всілякі танці - все на виду цілої вулиці. Зрозуміло, що для жінки дізнатися про таке... Ну, може бути достатньо соромно.
Мене водночас захопило почуття шоку від таких подробиць – та сміху від кумедності обставин.
- Та ніхто нічого не бачив! – Чоловік із запитанням в очах подивився на мене. – Тобто, я маю на увазі, там... майже не видно було, у ту вітрину.
Антиквар витримав чергову паузу із тоненьою усмішкою.
- От найдіть її, та спробуйте переконати. Я вам дам її адресу. А якщо повернетеся разом, може і для вас знайдеться робота. Якщо, звісно, вам це буде цікаво.
Усі права застережено.
Всі права на сайт належать ТОВ «Джерела М»
Авторські права на твори та рецензії належать їх авторам.
Дизайн та програмування
KP-design