Я починаю писати ці рядки в надії, що це допоможе розібратися мені з усією цією ситуацією. В дитинстві це допомагало, чому б і ні? В дитинстві я вів щоденник, він обов’язково був з жовтою обгорткою і там я міг усе чітко зважити. Мені здається я пам’ятаю його. Той щоденник. Саме так - здається, адже від дитинства залишилися примарні спогади, уривки якихось образів і я не впевнений наразі, що було, а що розвиває моя уява.
Саме тому і потрібне це письмо. Я просто повинен зробити хоча б якісь висновки. Тож, що привело мене до писання? Я повинен був мати дитинство. Мені здається я його мав. Коли намагаюся щось згадати, єдине що мені спадає на думку – це дерев’яний будинок посеред гір. Ні, не якась там хижа, зроблена з необроблених стовбурів. Мій будинок, переконаний, був значно кращим. Зараз мені здається, що там все було дуже просторе та велике. А втім малим дітям завжди все здається великим, чи не так? А ще біля того дому росла ялинка. І пам’ятаю, я собі думав про неї. Дуже часто. Річ у тім, що мені хтось був сказав, що не можна мати ялинку біля дому. Ялинка біля дому означає, що хтось обов’язково у ньому помре. Чи щось таке. І я дуже довго сидів і думав про ялинку і смерть. Це все, що я пам’ятаю про дитинство. Навіть не так. Потрібно бути відвертим і сказати прямо, що я не впевнений у цих спогадах. Вони можуть бути навіяні моєю підсвідомістю, адже спогадів як таких залишилось надто мало. Їх заміняє уява. Вона їх змішує. Розбавляє. І я вже не впевнений у реальності. А втім, якщо моя підсвідомість навіює ці образи, образи гір, ялинки, дому, смерті, так чітко і ясно, що я навіть трохи дивуюсь, то це все-таки щось означає. Має означати. Принаймні, це стверджує психоаналіз.
І ще. Звідки, у мене знання про психоаналіз? Я вчився? Напевне. Напевне так, адже знаю про нього. Я вчився в школі, адже можу писати ці рядки. Та,на жаль, навіть уява нічого не розповідає про школу. Але якщо я пишу, якщо я можу формулювати речення, вибудовувати його структуру, вести розповідь, значить я точно ходив до школи? Ні. Звідки я знаю, що це письмо здатен прочитати хто-небудь? Можливо, я просто граюся у письмо вимальовуючи дивні закарлючки? Звідки мені знати, що хтось окрім мене їх зрозуміє? А втім, якщо я сам їх розумію – це вже немало. Тобто я здатен перечитувати цілі абзаци по кілька разів точно повторюючи кожне слово. Це означає тільки одне - я здатен читати власне письмо. Чи здатен читати його ще хтось? Напевне, так. Адже для чого потрібно було вивчати письмо, зрозуміле тільки для тебе. У цьому я зараз не бачу сенсу, а тому схиляюся до того, що я – так – вмію писати, знаю писемність та одну мову. Мабуть, для мене рідну. Чи знаю, я ще одну? Можливо, але як це перевірити? Почати писати на іншій у мене не виходить, тому візьму за доведення знання лиш однієї мови.
Навіть це уже багато, якщо спитати мене. Навіть це вже добре. Отже, я навчався. Спочатку в школі, а далі деінде. Там і почув про психоаналіз.
Де я жив? Уява малює мені сотні різних місць. Від стародавнього центру міста до хмарочосу у бізнес центрі. Я не можу бути певним, де саме я жив. І навіть якщо зараз в мене народжується це відчуття, відчуття впевненості у знанні, вимальовуються обриси квартири, переконання у їх звичності для мене, то я свідомий того, що все це можуть бути лише ілюзії. На них не варто покладатися, якщо на думку не прийшло одразу чогось певного, коли я ставив собі питання про помешкання.
Чи була в мене сім’я? Була. Я в цьому впевнений. І жили ми все-таки в місті, адже я маю багато уявлень щодо функціонування нашого суспільства, які десь в ізоляції просто не міг би мати. Отож, у мене була сім’я і навіть діти. Мені хочеться у це вірити, тому я візьму ці непевні образи щодо дітей за аксіому.
Чим я займався? Ось тут провал. Я певен, що це не було щось важливе, інакше я б згадав. Якщо людина роками працює над чимось важливим, зрештою у моїй ситуації, вона про це згадує. Чи не так? І це не було чимось взагалі дріб’язковим, я не міг клеїти все життя дурня, адже в такому разі не поставив би собі цього питання. Воно не було б для мене важливим. Тож я працював. Десь не на керівних ланках і не геть унизу, а посередині. Так мені здається. А втім, зараз це не важливо. Важливим є інше. Що останнє я можу згадати? Чи можу з певністю згадати, хоча б щось?
Я пам’ятаю, що грав у теніс. Пам’ятаю, що їв яблуко, зелене неспіле яблуко, таке соковите, що просто не зміг утриматися, а потім від цього мене пронесло. Але де я їв те яблуко? Коли я його їв? З ким грав теніс, програючи 15:40 з рахунком 6:6 і все ж взявши сет? Не пам’ятаю. Можливо, це і не є важливим. Пам’ятаю, що любив. Багатьох і по різному, та це відчуття, як і ненависть, можу згадати. Пам’ятаю фонтан десь посеред площі і море людей і я кидаю монетку, а мені кажуть: «Не фотографуй». А втім, може це різні спогади? Може це моя уява? Уява. Адже зараз мені видається, що все життя я займався серфінгом, байдикував на пляжах і попивав коктейлі. Уява. Адже мені здається, що я першим заліз на якусь там вершину і було дуже високо, і я був героєм, але як заліз, на що заліз, що для цього потрібно було – не пам’ятаю. А ще мені здається, що я часто сидів у ВІП-ложі на різних стадіонах, спостерігаючи за футболом. Чи міг усе це робити разом? Бути сервером, скелелазом, героєм нації… та жирним магнатом? Не думаю.
А ще я пам’ятаю, добре пам’ятаю як розчинявся в повітрі. Ну знаєте, це було так ніби в тій утробі спочатку, тільки навпаки. Було кілька людей, дитячі крики і я розчинявся. Таке відчуття було тільки два рази: спочатку мого народження в утробі і тоді. За яких обставин це було? Що сталося? Де це сталося? Не пам’ятаю. В один момент я почав розчинятися у променях сонця. Там було сонячно. І був вітер. Він пронизував мене так, наче я - пилюка. А далі… Що було далі? Я розчинився повністю чи ні? Не знаю. Чи значить це, що я мертвий? Не думаю. Я ж пишу ці рядки. Хтось має писати ці рядки… А втім це не доводить, що я й живий. Це лише доводить, що ці рядки існують і я їх пишу. Чи писав. Чи писатиму. Ці рядки доводять лише ці рядки. Їх існування. Та не мене.
Та я не думаю, що мертвий. Я існую. Я згадую. Моє тіло функціонує. Та мушу зізнатися, що коли вперше подумав про тіло, то уявив його складеним з літер. Т-і-л-о. А не з його частин. Так само р-у-к-а. Вона існує з літер більше ніж з образів. Звичайно, я можу подивитися на мою руку. Я бачу її. Рухаю нею. Та може це моя уява робить усе це? І тільки літери є справжніми. Я відчуваю літеру «Я», щоразу як її пишу. Весь мій простір зараз захований в «Я». Так само, як він захований і в «не Я».
Чи я існую? Можливо. Можливо усе моє існування в цих рядках? Адже я відчуваю «життя». Я відчуваю «смерть».
Я Є. Я Є. Я Є.
Мене немає. Мене немає. Мене немає.
Я відчуваю їх. Ці рядки. Їх протилежність. Їх тотожність. Їх відчуття. Я смакую ними.
Т-і-л-о. Д-у-ш-а. Я. Життя. Смерть. Радість.
Чи я існую? Так. Ні.
Питання відчуваю сильніше, ніж відповіді.
Єдине можу сказати напевне: моя свідомість, моя уява існують поза межами цих рядків. Адже я не записую усіх своїх відчуттів чи образів. Я вибірково і цілком свідомо складаю зі слів речення, згідно моїх роздумів. Вони не є тотожними, я це розумію. Ці рядки є ніби продовженням мене. Свідомості. Відчуттів. Вони їх окреслюють, стають їхнім втіленням, реалізацією, тілом.
Чому потрібно це тіло свідомості? Не знаю. Підозрюю, що воно не є необхідним для мене, якимось обов’язковим. Я в будь-який момент можу припинити писати і все-таки свідомість існуватиме й далі. То навіщо мені ці рядки? Вони всього лиш проектують роздуми для концентрації. Без них я заплутуюсь в роздумах, образах, почуттях. Не усвідомлюю себе до кінця. Не можу мислити в одному напрямку.
Тож без них існує свідомість без власного усвідомлення? Можливо. Для того, щоб це перевірити варто перестати писати. Та чи буде сенс у такому існуванні? Чи буде це існуванням взагалі, якщо не розумієш того, що ти є? Не знаю.
Залишається спробувати. Був початок. Я чомусь почав писати. Усвідомлювати себе. Згадувати. Як давно це було? Чи повториться знову? Чи має сенсом до цього повертатися? Не знаю.
Усі права застережено.
Всі права на сайт належать ТОВ «Джерела М»
Авторські права на твори та рецензії належать їх авторам.
Дизайн та програмування
KP-design