Пам’ятаю, в дитинстві бабуся часто ганяла мене лозиною, коли заставала за опрацюванням книг Борхеса. Я залишала помітки на берегах і особливо любила робити це різнокольоровими олівцями. Зазвичай помітки до двадцятої сторінки робилися червоним, із двадцятої по п’ятдесяту – синім, а після п’ятдесятої – зеленим або жовтогарячим.
– Дитино, не можна обмальовувати книги, – сварила мене бабуся.
– Я не обмальовую, а опрацьовую. Це ти обмальовуєш, я сама бачила, – ображалася я.
– Те, що я роблю, називається редагуванням.
І бабуся пояснила, що таке редагування. Це видалося мені доволі нудним і я полізла на піч – там було набагато цікавіше: гарбузове й соняшникове насіння, солодкі сухарики в мисці, велика картата хустка і головне – яскрава квітчаста штора, за якою можна було сховатися і гратися «в замок».
– Ану подай мені велику гусячу пір’їну – вона там, на комині. – Гукала бабуся.
Довелося вибиратися із замку й нести пір’їну. Пір’їна була потрібна для того, аби змащувати збитим жовтком пиріжки. У бабусі це виходило так хвацько: кваць-кваць, і пиріжки вже виблискують золотавим та ховаються в піч.
– Так, добре, а тепер принеси мені з комори чорнило – воно в зеленому горнятку. – І я несла чорнило.
Бабуся мила велику гусячу пір’їну, і вона перетворювалося на писарське перо. Потім ретельно витирала руки і сідала редагувати, тобто обмальовувати.
Я поверталася до свого замку.
– Ба! – Якось спитала я. – А як ти познайомилася з Борхесом? Я знаю, що це він надсилає тобі такі довжелезні листи, над якими ти засиджуєшся до ранку.
– Це його рукописи. – І бабуся пояснила, що таке рукописи. – А познайомилася я з Борхесом уві сні... Так от, якось увечері я сиділа в котрійсь із лісабонських пивниць і думала про те, коли краще вирушати до Аргентини. Тут до мене підсів якийсь молодик – доволі приємний на вигляд – і отак із ходу запитав, що я думаю про Аристотелеву печеру. Я сказала, що не можу відповідати на таке серйозне запитання людині, імені якої не знаю. Так ми й познайомилися...
Потім ми довго говорили про виховну роль літератури, аж раптом до пивниці увірвалася банда портових зарізяк, і мені довелося полишити Аристотеля разом із літературою й боронитися. Добре, що в потаємній кишені спідниці я завжди носила пістоля – тож за кілька хвилин із бандюками було скінчено. Я відсапалася і нарешті звернула увагу на те, що Борхес сидить у цілковитій бездіяльності.
– Ви ж мужчина, а я безборонна жінка! – Докоряла я йому. – Чому не стали на мій захист?
– О прекрасна і смілива Липо (а саме так звали мою бабусю), ви не дали мені жодної нагоди проявити свою мужність! Адже найвлучніша зброя – це слово. Та хіба в цій стірлянині його би хтось почув?!
Я вже почала ображатися, як Борхес запитав: – То ви вже вирішили, коли вирушати до Аргентини? Саме сьогодні в ті краї відпливає корабель. Може, подамося разом?
І я погодилася...
– Ба, а що було далі?
– А що було далі – розповім якось іншим разом. Головне – не забувай уві сні питати ймення незнайомців – хто зна, яке продовження матиме твій сон...
Усі права застережено.
Всі права на сайт належать ТОВ «Джерела М»
Авторські права на твори та рецензії належать їх авторам.
Дизайн та програмування
KP-design